اشتراک گذاری

تعمیرات درام یونیت شارپ

در دستگاه های شارپ کار انتقال پودر تونر بر روی کاغذ توسط یونیت درام شارپ انجام می شود. پس از اینکه تونر به یونیت درام منتقل می شود، قطعه ای بنام درام، تونرهای مرتب شده برای چاپ را به کاغذ منتقل کرده تا توسط فشار و حرارت، روی کاغذ ذوب شوند. برای استفاده و راه اندازی دستگاه، نیاز است که اتصال کارتریج تونر و یونیت درام شارپ انجام شود. نمونه ای از اتصال یک کارتریج تونر و یونیت درام در دستگاه سیاه و سفید در تصویر زیر نشان داده شده است:

جهت تشخیص خرابی این بخش از دستگاه، برخی از شرکت های سازنده، سنسور تشخیص اتوماتیک خرابی یونیت درام را در درون دستگاه تعبیه کرده اند. وجود این سنسور سبب می گردد تا بروز خرابی و اشکال در این بخش از دستگاه، به کاربر اعلام گردد.

در صورتی که میزان خرابی یونیت درام drum unit بالا بوده و امکان تعمیر درام یونیت شارپ وجود نداشته باشد، می بایست قطعه جدیدی جایگزین آن گردد. در غیر اینصورت -یعنی در صورتی که امکان تعمیرات درام یونیت شارپ وجود داشته باشد، -می توان سرویس های لازم برای بهبود و بازیابی کیفیت این قطعه را بر روی آن پیاده ساخت و یونیت درام را تعمیر کرد. تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیرات یونیت درام شارپ با حضور در نمایندگی شارپ و مراجعه به پارت مربوطه قابل دریافت است.

سرویس و تعمیرات درام یونیت شارپ

کمپانی های سازنده برای کیفیت تولید و چاپ، سنسور تشخیص اتوماتیک خرابی درام را در دستگاه ها تعبیه نموده اند. این کار دو راه پیش پای کاربر قرار می دهد که عبارتند از: خریداری یونیت درام جدید و تعویض آن،  یا سرویس و تعمیرات درام یونیت شارپ. یونیت درام دستگاه در قیاس با کارتریج تونر عمر بالاتری دارد. به طور کلی درام دستگاه کپی را باید پس از هر ۵۰ هزار بار چاپ تعویض کرد.

درام وسیله ای استوانه ای شکل است که طول آن تقریباً به اندازه طول کارتریج، فوم رول و بلید کارتریج چاپگر لیزری می باشد. حساسیت نوری درام و خاصیت رسانایی الکتریکی، اساس و پایه کار درام را تشکیل می دهند. نحوه کار درام بر این قرار است که پس از خوانده شدن تصویر مورد نظر توسط کامپیوتر یا لپ تاپ، اطلاعات تصویر به سطح درام که به صورت استوانه ای غلتکی شکل است منتقل می شود.

درام که دارای بار اکتریکی مثبت است، بار الکتریکی قسمت های مشخص شده تصویر توسط لیزر را تغییر داده و بدین گونه، تونر شارژ را در آن قسمت ها جذب می نماید. پس از گرم شدن سطح کاغذ، تونر شارژ که به صورت پودر از کارتریج بر روی درام قرار گرفته است، روی سطح کاغذ ذوب شده و به سطح کاغذ می چسبد.

پس از آن، تونر چسبیده به سطح درام توسط فوم رول تمیز می شود. تفاوت درام دستگاه کپی و پرینتر مربوط به نحوه ی انتقال تصاویر به درام است. تخصی ترین سرویس های مرتبط با سرویس و تعمیرات درام یونیت شارپ با حضور در مرکز تعمیرات پرینتر شارپ و مرکز تعمیران دستگاه کپی شارپ قابل دریافت است.

این مطلب جذاب را از دست ندهید :آموزش تعویض تونر کپی شارپ

نکات مهم در تعمیرات درام یونیت شارپ

درام یکی از اصلی ترین قطعات دستگاه کپی و پرینتر است که وظیفه انتقال پودر تونر بر روی کاغذ را برعهده دارد. درام دستگاه کپی در صورت خرابی امکان تعمیر و تعویض دارد و تشخیص این موضوع نیاز به بررسی آن توسط کارشناسان تعمیرات درام یونیت شارپ دارد. نوع درام در دستگاه های کپی سیاه و سفید با دستگاه های کپی رنگی متفاوت است و این موضوع می بایست در تعمیرات درام یونیت شارپ مد نظر قرار گیرد.

در مورد خرید درام نیز باید توجه داشت که حتما درام اصلیِ خودِ دستگاه تهیه و بر روی آن نصب شود. اگر درام دستگاه کپی اصلی و اورجینال شرکت سازنده نباشد هم باعث مصرف بالاتر پودر کارتریج و دولوپر و هم باعث افزایش فشار وارد شده به دستگاه می گردد. تفاوت درام دستگاه کپی و پرینتر مربوط به نحوه ی انتقال تصاویر به درام است.

یک درام با کیفیت دستگاه کپی با اینکه ممکن است اندکی گران تر باشد، ولی به دلیل اینکه نیازی به تعویض مکرر درام نخواهد داشت، می تواند در طولانی مدت باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خرید مواد مصرفی ماشین های اداری شود. به طور کلی درام دستگاه های کپی را باید پس از هر ۵۰ هزار بار چاپ تعویض کرد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره های بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با کارشناسان ما در واحد تعمیرات درام یونیت شارپ تماس بگیرید.

تعمیرات دستگاه کپی شارپ

تعمیرات دستگاه کپی شارپ و خدمات مرتبط با این دستگاه نظیر خدمات مرتبط با تعمیرات درام یونیت شارپ ممکن است مورد نیاز بسیاری از دارندگان آن باشد؛ بسیاری از صاحبان دستگاه های کپی ممکن است در حین استفاده از این محصولات با مشکل برخورده لیکن شیوه رفع این مشکلات را ندانند؛ از همین رو مرکز تعمیر کپی شارپ درصدد برآمده تا با تجهیز فضای خویش به پیشرفته ترین امکانات تعمیر و بازیابی و زبده ترین کارشناسان تعمیر، تمامی خدمات مرتبط با تعمیر، بهبود و بهسازی دستگاه های کپی را به کاربران ارائه نماید.

شما نیز می توانید با حضور در این مرکز و یا از طریق سیستم سرویس در محل دستگاه های کپی شارپ از تمامی خدمات ارائه شده توسط کارشناسان نمایندگی تعمیر دستگاه فتوکپی شارپ بهره مند گردید و شاهد بازگشت کیفیت دستگاه های کارکرده خویش باشید.

نمایندگی شارپ و واحدهای تعمیرات شارپ

نمایندگی شارپ در راستای ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، تمامی تلاش و امکانات خویش را در زمینه فروش و تعمیر محصولات شارپ به کار بسته است. این مرکز در تلاش است تا با همکاری نیروهای متخصص و مجرب، روز به‌روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیک‌تر سازد و بالاترین سطح کیفی خدمات را در زمینۀ فروش و سرویس‌های پس از آن به هموطنان گرامی ارائه نماید.

ویژگی قابل توجه نمایندگی شارپ ضمانت و گارانتی تمامی خدماتی است که توسط کارشناسان این مجموعه ارائه می‌گردد. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در نمایندگی شارپ و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با دستگاه خویش نظیر پارت تعمیرات درام یونیت شارپ تخصصی ترین خدمات و سرویس های سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با دستگاه خویش را دریافت نمایید. واحدهای تعمیرات شارپ در بخش زیر معرفی می گردند.