اشتراک گذاری

دلایل خاموش شدن تلویزیون شارپ

تلویزیون ها به سبب پیچیدگی فوق العاده خود در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری ممکن است با اشکالاتی جزیی یا کلی روبرو شوند. در همین زمینه می توان به خاموش شدن تلویزیون شارپ اشاره کرد. این اختلال اگر چه مشکلی متداول نیست اما ممکن است به دلایلی که در ادامه به آن ها پرداخته میشود، هر دستگاه تلویزیونی را به خود درگیر کند. از تلویزیون های ال سی دی گرفته تا نمونه های ال ای دی و او ال ای دی.

اصلی ترین و مهم ترین دلیلی که میتواند به خاموشی خود به خود تلویزیون ها منجر شود، خرابی یا استهلاک برد دستگاه است. این مشکل معمولا پس از گذشت چند سال از کارکرد تلویزیون به وجود می آید و امری اجتناب ناپذیر تلقی میشود. از آن جا که بسیاری از کاربران سوالاتی را مبنی بر دلایل رخ دادن این اختلال پرسیده اند، در ادامه به بررسی دقیق علل خاموشی دستگاه تلویزیون خواهیم پرداخت.

دلایل خاموشی تلویزیون شارپ

چرا تلویزیون شارپ خاموش می شود؟

  1. خرابی مین برد تلویزیون 
  2. خرابی برد پاور تلویزیون شارپ
  3. سوختن سی پی یو تلویزیون شارپ

علت خاموش شدن خود به خود تلویزیون

از آن جا که تلویزیون ها از قطعات سخت افزاری بسیاری تشکیل شده اند و تولید تصویر و صدا از کنار هم قرار گرفتن اجزای پیچیده ی داخلی این دستگاه حاصل میشود، خاموش شدن خود به خود تلویزیون میتواند دلایل مختلفی داشته باشد.

خرابی مین برد تلویزیون

همانطور که در مقدمه نیز اشاره شد، یکی از اصلی ترین دلایل خاموشی خودکار دستگاه ، به برد اصلی قرار گرفته در آن مرتبط است. چنانچه به هر دلیل قطعات نصب شده در این برد با مشکل مواجه شوند، عملکرد کلی برد و در نهایت تلویزیون با مشکل مواجه می شود.

خرابی برد پاور تلویزیون شارپ

علاوه بر مورد مذکور، بروز اشکال در منبع تغذیه یا پاور تلویزیون نیز می تواند به خاموش شدن خودکار آن منجر شود. چرا که پاور یکی از مهم ترین قطعات قرار گرفته در تلویزیون است و وظیفه ی تامین انرژی و توان مورد نیاز دستگاه را به عهده دارد. ورود ولتاژ نامناسب و نوسانات آن می تواند باعث خرابی برد پاور تلویزیون و استهلاک این قطعه شود.

دلیل خاموش شدن تلویزیون شارپ

سوختن سی پی یو تلویزیون

علاوه بر خرابی برد اصلی و پاور، می توان سوختن سی پی یو را از دیگر دلایل خاموشی خود به خود تلویزیون دانست. این مشکل معمولا در تلویزیون های ال ای دی رخ می دهد. از آن جا که عیب یابی و رفع مشکل مذکور نیازمند تخصص، مهارت، تجربه و ابزار و امکانات به روز است، توصیه میشود تعمیر آن را به مراکز معتبر و کارشناسان دوره دیده و زبده بسپارید.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: چرا تلویزیون شارپ روشن نمی‌شود؟

جلوگیری از خاموش شدن خود به خود تلویزیون

 عدم استفاده از فلش مموری های ویروسی

 وارد کردن فلش مموری های ویروسی به تلویزیون می تواند یکی دیگر از دلایل خاموش شدن خود به خود تلویزیون باشد. از این رو توصیه میشود برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی از وارد کردن فلش های مشکوک به ویروس خود داری کنید.

 استفاده از کابل HDMI مرغوب

 از آن جا که استفاده از کابل های اچ دی ام آی نامرغوب و غیر اصلی میتواند سلامت دستگاه را با مشکل روبرو کند، توصیه میشود برای جلوگیری از بروز مشکلی نظیر خاموش شدن خود به خود تلویزیون از کابل و سیم های مرغوب و اورجینال استفاده کنید.

دلیل خاموش شدن تلویزیون شارپ

 استفاده از محافظ برق مرغوب

 محافظ برق نقش بسیار موثری در خنثی سازی نوسانات موجود در برق شهر دارد. از آن جا که این نوسانات میتواند برد پاور را با استهلاک و خرابی همراه سازد، توصیه میشود از محافظ های مرغوب برای تلویزیون خود استفاده کنید. این تجهیزات میتوانند از احتمال خاموش شدن خود به خود تلویزیون بکاهند.

تعمیر تلویزیون شارپ

امکان تعمیر تمامی اشکالات مذکور و بسیاری دیگر از ایراداتی که ممکن است در دستگاه شما ایجاد شوند، در مرکز تعمیر تلویزیون شارپ امکان‌پذیر است. این مرکز فعالیت خود را همزمان با ورود این دستگاه به درون کشور آغاز کرده و همگام با پیشرفت تکنولوژی‌های به‌کار گرفته شده در این صنعت، تجهیزات و ابزار خود را توسعه بخشیده است، از این‌رو شما می‌توانید در این مرکز شاهد حضور تعدادی از مجرب‌ترین کادر فنی تعمیر تلویزیون شارپ و نیز به‌روزترین ابزارآلات تعمیر باشید.

لینک های مفید

تعمیرات شارپ / تعمیر تلویزیون LG / تعمیر تلویزیون ال جی / تعمیرتلویزیون LG /تعمیر تلویزیون سامسونگ / تعمیر تلویزیون شارپ / تعمیر تلویزیون سونی/تعمیرات تلویزیون شارپتعمیرات تلویزیون ال جی /  تعمیرات تلویزیون سونی /  تعمیرات تلویزیون پاناسونیک /تعمیرات تلویزیون سامسونگنمایندگی شارپ /نمایندگی ایسوس /نمایندگی دل نمایندگی سونی نمایندگی سامسونگ نمایندگی ال جی نمایندگی لنوو نمایندگی توشیبا نمایندگی فوجیتسو نمایندگی ایسر/نمایندگی اچ پی نمایندگی اپل /تعمیرات مادربرد / مرکز سخت افزار ایران/نمایندگی توشیبا / نمایندگی شارپ نمایندگی ال جی /نمایندگی برادر نمایندگی تعمیرات پروژکتور / نمایندگی ریکو /نمایندگی تعمیرات ال این وان / نمایندگی تعمیرات مانیتور / نمایندگی کانن/  نمایندگی تعمیرات نوت بوک/   نمایندگی کونیکا مینولتانمایندگی اپل / نمایندگی ایسوس / تعمیر تلویزیون توشیبا / تعمیر تلویزیون شارپ / نمایندگی دل /نمایندگی فوجیتسو / تعمیر تلویزیون پاناسونیک / نمایندگی ریکوتعمیر تلویزیون سونی /تعمیر تلویزیون ال جی / تعمیر تلویزیون سامسونگ/نمایندگی کانن / نمایندگی اچ پی /نمایندگی زیراکسنمایندگی لنوو 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

هفت + سه =