اشتراک گذاری

چرا کولرگازی یکسره کار می کند؟

اگر از کاربران همیشگی کولرگازی باشید حتما می‌دانید که این دستگاه برخلاف کولر آبی، نیازی به کار کردن‌های مداوم جهت پایین آوردن دمای اتاق ندارد. به عبارتی دیگر یکسره کار کردن کولرگازی (آف نکردن کولرگازی) می‌تواند نشانه‌ای دال بر وجود اشکال و خرابی در این دستگاه باشد؛ چرا که کولرگازی، نیازی به کار کردن‌های پیوسته ندارد و فعالیت آن با توجه به افزایش دمای اتاق صورت می‌گیرد.

یکسره کار کردن کولرگازی از مشکلاتی است که جهت رفع آن باید برخی از قسمت های دستگاه توسط کارشناسان فنی و متخصص مورد بررسی و عیب یابی قرار گیرد. اگر با این مشکل مواجه هستید با همکاران ما در نمایندگی تعمیرات کولرگازی شارپ تماس بگیرید. آنها در تمامی ایام هفته آماده پاسخگویی به مشکلات شما بوده و برای رفع ایراد کولرگازی، شما را راهنمایی خواهند کرد. خاموش نشدن کولرگازی علاوه بر اینکه احتمال خرابی قطعات را افزایش می دهد، مصرف برق را نیز چندین برابر افزایش می دهد. بنابراین بهتر است درصورت مواجه با این مشکل زمان را از دست نداده و نسبت به رفع ایراد دستگاه اقدام کنید. در این مطلب قصد داریم دلایل OFF نشدن کولرگازی را مورد بررسی قرار دهیم تا با شناخت آنها، تصمیم مناسب را برای حل مشکل اتخاذ کنید.

در هر حال اگر شما کاربران گرامی نیز دارنده یکی از کولرهای گازی شارپ هستید و در طول روزهای اخیر متوجه یکسره کار کردن کولرگازی (آف نکردن کولرگازی) شده‌اید، می‌بایست علت بروز این اشکال را شناسایی کرده و جهت رفع آن اقدام نمایید. در بخش‌های آتی برخی از شایع‌ترین علل یکسره کار کردن کولرگازی شرح داده خواهد شد.

یکسره کار کردن کولرگازی

علل یکسره کار کردن کولرگازی (آف نکردن کولرگازی)

دلایل متعددی برای یکسره کار کردن کولرگازی وجود دارد. ممکن است در یک دستگاه یکی از عوامل و در دستگاه دیگری مجموع چند عامل باعث خاموش نشدن کولرگازی شده باشد. برای اینکه بدانید کدام یک از عوامل زیر باعث خاموش نشدن کولر گازی شده، باید مرحله به مرحله آنها را مورد بررسی قرار دهید. البته توصیه می‌شود این کار را به متخصصان نمایندگی شارپ بسپارید و از اقدامات خودسرانه اجتناب کنید. در زیر مهمترین دلایل یکسره کار کردن کولر گازی آورده شده است. 

برد کنترل دما

برد کنترل دما نیز در صورت یکسره کار کردن کولرگازی می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد. ولتاژ موتور فن و کمپرسور توسط برد کنترل دما تأمین می‌گردد. در صورت وجود اشکال در برد کنترل، ممکن است برق اعمالی به کمپرسور قطع نشود. پیش از تعویض برد کنترل دما، توصیه می‌شود سایر بخش‌ها نیز بررسی گردد. در صورت درستی عملکرد سایر قطعات، می‌توانید برد کنترل دما را عوض کنید.

ترموستات کنترل دما

یکی دیگر از علل یکسره کار کردن کولرگازی (آف نکردن کولرگازی) کوتاهی اتصال ترموستات کولرگازی شارپ است. همانگونه که می‌دانید ترموستات کنترل دما ولتاژ موتور فن و کمپرسور را تأمین می‌کند. در صورت کوتاهی اتصال، این احتمال وجود دارد که ترموستات، ولتاژ را به صورت دائمی به کمپرسور بفرستد و باعث شود که کمپرسور دائماً کار کند.

برای تشخیص این مسئله، می‌توان از یک مولتی‌متر برای تست رسانندگی استفاده کرد. اگر ترموستات کلاً دارای رسانندگی بود این نشان می‌دهد که اتصال کوتاه شده و باید عوض شود. به این نکته توجه داشته باشید که برخی از ترموستات‌‌ها برخوردار از یک کنترل هیتر هستند و درنتیجه دارای سه ترمینال می‌باشند. از همین رو می‌بایست به دیاگرام سیم‌کشی کولر گازی مراجعه و آن را بررسی کرد.

کثیفی کویل‌های کندانسور

یکی از شایع‌ترین علل یکسره کار کردن کولرگازی کثیفی کندانسور است. کویل‌های کندانسور با استفاده از مبرد موجود در آنها، گرما را جذب می‌کنند. در صورت کثیفی کویل‌های کندانسور، جذب گرما به درستی انجام نخواهد شد. ضمن آنکه کثیفی کویل‌ها، بازده کولر گازی را پایین می‌آورد و باعث می‌شود که کولر گازی برای سرد کردن بیشتر کار کند.

در این وضعیت کمپرسور باید به صورت دائمی کار کند تا بتواند دمای اتاق را پایین بیاورد. برای رفع این اشکال، در وهله نخست کویل‌های کندانسور را بررسی نمایید و در صورت کثیفی جهت گردگیری و تمیز کردن آن‌ها اقدام نمایید.

ترموستات

چهارمین موردی که ممکن است سبب یکسره کار کردن کولرگازی گردد، خرابی ترموستات است. ترموستات دمای هوا را بررسی و کنترل می‌کند. زمانی که دما به بالای نقطه‌ی تعیین شده می‌رود ترموستات میکروسویچی را که برق فن و کمپرسور را تأمین می‌کند را فعال می‌کند. در صورت خرابی ترموستات، احتمالا کمپرسور به صورت یک سره کار کند. برای تشخیص خرابی ترموستات، کولر گازی را روشن کنید تا هوای اتاق را سرد کند.

سپس با استفاده از یک مولتی‌متر رسانندگی ترموستات را تست کنید. اگر ترموستات رسانندگی نداشت در حالی که کولر گازی کار می‌کرد، ترموستات را عوض کنید. (نکته: بعضی از ترموستات‌ها همچنین دارای یک کنترل هیتر هستند و درنتیجه دارای سه ترمینال می‌باشند. به دیاگرام سیم‌کشی کولر گازی خودتان برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید.)

برد رله

مورد دیگری که می‌بایست در صورت یکسره کار کردن کولرگازی بررسی گردد، برد رله است. ولتاژ بیشتر بخش‌های کولر گازی شامل موتور فن و کمپرسور توسط برد رله تأمین می‌گردد. در صورت بروز اشکال در برد رله ممکن است ولتاژ به صورت دائمی به کمپرسور اعمال شود. البته، همیشه این‌طور نیست. پیش از اقدام جهت تعویض برد رله، سایر قطعات دستگاه به خوبی تست و بررسی گردند. در صورت اطمینان از درستی عملکرد سایر قطعات، برد رله را عوض کنید.

برد کنترل اصلی

یکی دیگر از علت‌های یکسره کار کردن کولرگازی خرابی برد کنترل اصلی است. برد کنترل اصلی ولتاژ همه‌ی قطعات و بخش‌های کولر گازی را کنترل و تأمین می‌کند. اگر برد کنترل اصلی معیوب باشد ممکن است کمپرسور بدون توقف کار کند. اول بررسی کنید که در جای دیگری از کولر گازی مشکلی نباشد. اگر همه دیگر قطعات سالم بودند و درست کار می‌کردند برد کنترل اصلی را عوض کنید.

ترمیستور

ترمیستور قطعه دیگری است که در صورت یکسره کار کردن کولرگازی می‌بایست بررسی گردد. سنسوری که دمای هوای اتاق را اندازه‌گیری می‌کند ترمیستور نام دارد. این سنسور به برد کنترل وصل است. در صورت خرابی ترمیستور، اندازه‌گیری دما به شکلی صحیح انجام نشده و این مسئله کار دائم کمپرسورها را سبب می‌گردد.

تعمیر کولرگازی شارپ

تعمیر کولر گازی شارپ در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می پذیرد که ضمن برخورداری از دانش علمی این حوزه، برخوردار از یک دهه تجربه فنی در حیطه تعمیرات کولر گازی هستند؛ همین امر سبب گشته تا کارشناسان مرکز تعمیر کولر گازی شارپ قادر به رفع کلیه اشکالات و اختلالات ایجاد شده در این دستگاه –نظیر یکسره کار کردن کولرگازی- گردند و بتوانند با اِعمال پاره‌ای تنظیمات و سرویس‌های مورد نیاز، کیفیت اولیه دستگاه را به آن بازگردانند. سرویس‌های ارائه شده در مرکز تعمیرات کولر گازی منحصر به نوع خاصی از این دستگاه نیست و تمامی مدل‌های آن اعم از کولر گازی پنجره‌ای، کولر گازی اسپیلت، کولر گازی ایستاده و … را شامل می‌گردد.

تعمیر لوازم خانگی شارپ

مرکز تعمیرات لوازم خانگی شارپ، یکی از مجموعه های پیشرو و متخصص در ارائه خدمات مرتبط با تعمیر و بهسازی لوازم خانگی است که در این راه بهره‌مند از حضور خبره ترین تعمیرکاران و پیشرفته ترین تجهیزات است. مرکز تعمیرات لوازم خانگی شارپ متشکل از پارت های متعددی است که در هر یک از آنها، تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی، ترمیم، ارتقا و تعمیر یکی از لوازم خانگی به مراجعان محترم ارائه می گردد. (خدمات مرتبط با برخی از لوازم خانگی (نظیر یخچال، اسپیلت و ..) به صورت سرویس در محل ارائه می گردد.

نمایندگی شارپ

نمایندگی شارپ در راستای ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، تمامی تلاش و امکانات خویش را در زمینه فروش و تعمیر محصولات شارپ به کار بسته است. این مرکز در تلاش است تا با همکاری نیروهای متخصص و مجرب، روز به‌روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیک‌تر سازد و بالاترین سطح کیفی خدمات را در زمینۀ فروش و سرویس‌های پس از آن به هموطنان گرامی ارائه نماید. ویژگی قابل توجه نمایندگی شارپ ضمانت و گارانتی تمامی خدماتی است که توسط کارشناسان این مجموعه ارائه می‌گردد.

نمایندگی تعمیرات شارپ

نمایندگی شارپ ، با توجه به گستردگی خدمات ارائه شده در مرکز تعمیرات شارپ، توجه، دقت و تمرکز بر خدمات ارائه شده، جز با ایجاد واحدهای تخصصی امکان‌پذیر نبوده است. در نمایندگی شارپ خدمات تخصصی مرتبط با هر محصول صرفاً در پارت مخصوص به همان محصول ارائه می‌گردد. شما کاربران گرامی بسته به نوع دستگاه خویش پس از ورود به مرکز تعمیرات شارپ، به واحد مربوطه راهنمایی شده و خدمات تخصصی مورد نیاز خویش را دریافت می‌کنید. واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات شارپ در بخش زیر معرفی شده است.

اخبار، اطلاعات، مقالات مرتبط و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی شارپ را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید.