اشتراک گذاری

پیکاپ رولر پرینتر شارپ

پیکاپ رولر پرینتر شارپ (paper pick-up roller) همانگونه که از نام لاتین آن پیداست قطعه‌ای است که وظیفه برداشتن و مکش کاغذ در پرینتر را برعهده دارد. پیکاپ معمولاً بیضی شکل است و نخستین مرحله در فرآیند چاپ، توسط آن آغاز می‌شود. با توجه به وظیفه‌ای که پیکاپ رولر برعهده دارد، بروز اختلال و خرابی در پیکاپ رولر، سبب می گردد که پرینتر نتواند کاغذهای مورد نیاز جهت چاپ را به درون خود بکشد و چاپ اسناد انجام نشود. در هر حال خرابی‌های پیش آمده در این بخش از دستگاه، به دلیل تأثیر مستقیم بر فرایند چاپ، می بایست در اولین فرصت مرتفع گردد. تعویض و تعمیر پیکاپ رولر پرینتر شارپ یکی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیر پرینتر Sharp است که دارندگان این دستگاه می توانند با حضور در این مرکز از آن بهره مند گردند.

تعمیر پیکاپ رولر پرینتر شارپ

در صورت مشاهده نشانه‌های خرابی پیکاپ رولر پرینتر شارپ می‌توانید با طی مراحل درج شده در بخش زیر جهت تعمیر و تعویض این قطعه اقدام نمایید. در صورت مواجهه با هر گونه اشکال می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان تعمیرات شارپ تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. خوشبختانه قیمت پیکاپ پرینتر Sharp و پدی که بر روی آن قرار می‌گیرد بالا نیست و با صرف هزینه اندک، قابل تعویض است. در تصاویر زیر می‌توانید دو نمونه از پیکاپ‌های پرینتر را مشاهده نمایید.

  • در گام نخست پرینتر را از برق کشیده و اجازه دهید که دستگاه کاملا خنک شود. پس از آن برای سهولت کار، کاتریج دستگاه را خارج نمایید.
  • در این مرحله نیاز است تا دکمه پیکاپ رولر را به سمت جلوی پرینتر بچرخانید. پس از این کار به آرامی پیکاپ رولر را به مستقیم بکشید.
  • یک پارچه نخی ساده برداشته و آنرا آغشته به الکل کنید و بر روی پیکاپ رولر به آرامی بکشید.
  •  پرینتر شارپ را به برق بزنید و آن را برای کار آماده کنید.
  • گرد و خاک احتمالی و غبار موجود در پیکاپ را با دستمال نخی تمیز پاک کنید و اجازه دهید پیکاپ خشک شود.
  • نکته: پیکاپ رولر پرینتر شارپ عموماً در دو رنگ آبی و طوسی تولید می شود و محل قرارگیری آن پشت کارتریج است.
  • پیکاپ رولر پرینتر شارپ را در محل خود قرار دهید و دکمه آنرا به سمت عقب پرینتر بچرخانید. 
  • در مرحله آخر از تعمیر پیکاپ رولر پرینتر شارپ، کاتریج را سر جای خود قرار دهید و درب پرینتر را ببندید.  

 خرابی پیکاپ رولر پرینتر شارپ

معمول‌ترین نشانۀ خرابی پیکاپ رولر پرینتر شارپ آن است که پس از روشن شدن پرینتر، کاغذ‌های موجود در سینی کاغذ پرینتر، شروع به تکان خوردن کنند، اما پرینتر نتواند کاغذ مورد نیاز جهت چاپ را به خود جذب کند. چنین اتفاقی دال بر خرابی پیکاپ پرینتر شارپ و نیاز به تعویض آن است. البته باید به این نکته توجه داشت که در مواردی وجود یک شی خارجی مثل تکه کاغذ، سوزن منگنه یا سایر قطعات، سبب می‌گردد که پرینتر نتواند کاغذ مورد نیاز را به داخل چاپگر مکش کرده و فرآیند چاپ را به انجام رساند. بنابریان پیش از اقدام به تعویض پیکاپ رولر پرینتر شارپ بهتر است از عدم وجود یک شی خارجی در مسیر مکش کاغذ، مطمئن گردید.

علت سفید پرینت گرفتن را در این مقاله بخوانید!

تعمیرات پرینتر در تهران

اگر از کاربران پرینتر هستید و در طول روزهای اخیر متوجه بروز اشکال در عملکرد دستگاه خود شده‌اید، می‌توانید جهت دریافت خدمات تعمیرات پرینتر در تهران، با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر ماشین های اداری تماس بگیرید. پس از تماس شما، کارشناسان ما راهنمایی‌های مورد نیاز را ارائه کرده و شیوه دریافت خدمات را با شما در میان می‌گذارند. در صورتی که پرینتر مورد استفاده شما ابعاد بالایی ندارد، می‌توانید آنرا به مرکز تخصصی تعمیر پرینتر تحویل دهید تا بررسی‌ها و تعمیرات لازم بر روی آن اِعمال گردد.

در غیر اینصورت –یعنی در صورتی که ابعاد پرینتر شما بالا بوده و امکان حمل و جابجایی آن را نداشته باشید- می‌توانید از سرویس تعمیر در محل استفاده نمایید. در این شیوه کارشناسان ما خود در محل حضور یافته و تعمیرات مورد نیاز را برروی دستگاه اِعمال می‌کنند. دریافت خدمات تعمیرات پرینتر، به هر شیوه‌ای که باشد، در بالاترین سطح کیفی و با تضمین سرویس‌های ارائه شده انجام می‌پذیرد.

 تعمیرات شارپ

حتماً شما نیز با ما هم‌نظر هستید که به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین در دستگاه‌های شارپ، وظیفه خطیر تعمیرات را برای ما صدچندان می‌سازد زیرا عدم مهارت و دقت در اجرای آن، ممکن است ضمن آسیب به بخش های سالم دستگاه، خرابی کامل آن را سبب گردد. از همین روست که مدیریت مرکز تعمیرات شارپ، جدیدترین تجهیزات این حوزه را در اختیار کارشناسان خویش نهاده و خواستار بالاترین کیفیت از کارشناسان حوزه تعمیرات است. در نمایندگی مجاز شارپ خدمات تخصصی مرتبط با هر محصول صرفاً در پارت مخصوص به همان محصول ارائه می‌گردد. شما کاربران گرامی بسته به نوع دستگاه خویش پس از ورود به مرکز تعمیرات شارپ، به واحد مربوطه راهنمایی شده و خدمات تخصصی مورد نیاز خویش را دریافت می‌کنید.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی شارپ و محصولات مربوط به آن را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید