اشتراک گذاری

بلید دستگاه فتوکپی شارپ

خرابی بلید دستگاه فتوکپی شارپ از آن دست اشکالاتی است که می‌توان آنها را در دسته خرابی‌های کارتریج تونر قرار داد. پیش از پرداختن به سرویس‌های تخصصی مرتبط با بلید، بد نیست نگاهی به این قطعه و کارکرد آن داشته باشیم. همانگونه که می‌دانید در طول فرآیند چاپ، پس از آنکه تصویر از درام به کاغذ یا به تسمه انتقال داده می‎شود، مازادِ تونری که مورد استفاده قرار گرفته است در سطح درام‎ها باقی می‌ماند. این تونر مازاد می‌بایست پیش از آغاز عملیات بعدی درام، از روی سطح درام پاک شده و تمیز گردد.

تمیز کردن این تونر دقیقاً همان کاری است که وایپر بلید دستگاه فتوکپی شارپ و البته تمامی دستگاه‌های کپی انجام می‌دهد. وایپر بلید، تونرهای باقی مانده بر سطح درام را جمع آوری کرده و آنها را به مخزن تونرهای ضایعاتی انتقال می‌دهد. در بخش‌های آتی علل بروز اشکال در بلید دستگاه کپی شارپ و بهترین روش‌های نگهداری از آن با شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشته خواهد شد. شایان ذکر است سرویس‌های تخصصی مرتبط با این قطعه از طریق تماس با نمایندگی رسمی و به صورت سرویس در محل شارپ قابل دریافت است.

تعمیر بلید دستگاه فتوکپی شارپ

در تعمیر و تعویض بلید دستگاه کپی، ابتدا سیم شارژر، سپس درام و در نهایت بلید دستگاه کپی خارج می‌شود تا پس از بررسی‌های انجام شده، نیاز به تعویض یا تعمیر بلید مشخص گردد. در صورت تعویض بلید دستگاه فتوکپی، این قطعه حتما به تونر آغشته می‌گردد تا از گیر کردن‌های احتمالی آن جلوگیری شود. گیر کردن بلید ضمن اختلال در فرآیند چاپ، سبب خط افتادن بر روی درام نیز می‌گردد. جهت بهبود هر چه بیشتر کیفیت چاپ می‌توان در حین تعویض بلید، سیم شارژر دستگاه کپی را نیز تعویض کرد.

این مقاله را از دست ندهید :نمایندگی شارپ

 استانداردهای مرتبط با بلید دستگاه فتوکپی شارپ

نگهداری از بلید دستگاه کپی:

نخستین و البته مهم‌ترین نکته‌ای که درباره بلید دستگاه کپی قابل ذکر است آن است که مخزن‌های آن هر چند وقت یکبار تخلیه شود.

نکات مهم درباره تعویض بلید:

اگر قصد تعویض بلید دستگاه کپی را دارید، دقت نمایید که حتما لبه بلید را به مقدار کمی پودر بچه آغشته کنید تا موقع تماس گرفتن با درام اصطلاحاً قفل نکند.

خرابی بلید دستگاه فتوکپی شارپ:

لبه بلید، از پلاستیک بسیار حساسی تشکیل شده است که خراش و یا دفرمه شدن آن، افت کیفیت چاپ را در پی خواهد داشت. معمولاً آنچه که سبب خرابی و اختلال در عملکرد بلید می گردد استهلاک آن است. کار کردن بیش از حد این قطعه و عدم تعویض آن، حتی ممکن است به شکستگی بلید دستگاه کپی نیز بیانجامد.

تمیز کردن و گردگیری بلید دستگاه کپی:

کارشناسان تعمیر کپی توصیه می کنند پاکسازی و تمیز کردن بلید دستگاه کپی بدون استفاده از هر گونه محلولی انجام شود. برای تمیز کردن بلید دستگاه فتوکپی شارپ بهتر است از محلولی استفاده نکنید و نیازی نیست با محلول خاصی بلید را تمیز کنید.