اشتراک گذاری

ترموستات کولرگازی شارپ

ترموستات کولرگازی، از آن دست قطعاتی است که امکان بروز خرابی و اشکال در آن بالاست. در صورت بروز اشکال در این قطعه، فرآیند قطع و وصل شدن جریان برق به کمپرسور، به خوبی انجام نشده و تعادل دمای کولر گازی برهم‌می‌خورد. در حال حاضر ترموستات‌های بکاررفته در کولرهای گازی یا الکترومکانیکی هستند و یا الکترونیکی که این مسئله می‌بایست در حین تعمیر ترموستات کولرگازی شارپ مدنظر قرار گیرد. در این مقاله برآنیم تا شما را با ترموستات کولر گازی شارپ، علل خرابی ترموستات کولر گازی و در نهایت شیوه تعویض آن آشنا سازیم. توصیه می‌شود در صورت بروز اشکال در ترموستات کولرگازی شارپ، روند عیب‌یابی و تعمیر آن را به کارشناسان مجرب در حوزه تعمیر کولر گازی بسپارید و از دستکاری‌ قطعات کولر خودداری نمایید.

تعویض ترموستات کولرگازی شارپ

یکی از عیوب رایج پیش آمده در کولرهای گازی شارپ که تعویض ترموستات را ضروری می‌سازد، کار کردن یکسره کولر و تولید سرمای بیش از اندازه است. بروز چنین اشکالی غالباً به دلیل جوش خوردگی کانتکت های ترموستات کولرگازی شارپ اتفاق می‌افتد. برای تست این مشکل، کافی است تا ولوم ترموستات را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید. در صورت خاموش نشدن ترموستات، باید آن را تعویض کرد زیرا دچار اشکال شده و قادر به ادامه کار نیست.

مورد دیگری که با مشاهده آن می‌توان پی به خرابی ترموستات کولرگازی شارپ برد، کار نکردن کمپرسور کولرگازی است. به عبارت دیگر، یکی از دلایل کار نکردن کمپرسور، خرابی ترموستات کولر گازی است. مورد دیگر قطع نشدن کمپرسور و کار کردن دائم کمپرسور کولر گازی است که علت این مشکل نیز می‌تواند خرابی ترموستات کولرگازی و یا خرابی برد کولرگازی باشد.

این مقاله برای شما مفید است :مشکلات کولرگازی شارپ

تعمیر کمپرسور کولرگازی شارپ

منظور از تعمیر کمپرسور کولرگازی شارپ ، تنظیماتی است که با توجه به برخی موارد خاص، بر روی این قطعه اعمال می‌شود. ترموستات کولرگازی شارپ نیز، همانند تمامی کنترل‌کننده‌های شناور، برخوردار از دو نقطه دقیق وصل (cut in) و قطع (cut out) است. تنظیم ترموستات کولرگازی Sharp با توجه به این دو نقطه و تفاضل میان آنها (اختلاف بین دمای و قطع) انجام می‌شود.

 (ترموستات‌ها دارای یک نقطه تنظیم نیز هستند). ترموستاتی که نقطه تنظیم آن رویC˚ ۲ و نقطه تفاضل آن رویC˚ ۴ تنظیم شده است تا زمانی که دمای حس شده به C˚ ۴ نرسد قادر به روشن کردن کمپرسور نخواهد بود. بعلاوه تا زمانی که دمای حس شده به C˚ ۰ افت نکند، امکان خارج‌سازی کمپرسور از مدار وجود ندارد. ترموستات کولرگازی شارپ دارای  نقطه تنظیمC˚ ۲ و یک نقطه تفاضل درجه سلسیوسی بین دماهای وصل و قطع است. مقدار تفاضل به نوع محصول و جای عضو حس کننده بستگی دارد. 

هر گاه عضو حسگر ترموستات برروی محصول نصب شده باشد و دمای محصول را مستقیماً کنترل کند تفاضل C ˚۱ تا C ˚۲  است. از سویی دیگر هر گاه حسگر ترموستات در سالن نصب شود و کنترل دمای دستگاه به واسطه دمای سالن انجام پذیرد تفاضل حدود C ˚ ۳  تا C ˚ ۴ است. در بسیاری موارد، حسگر ترموستات بر روی اواپراتور نصب می‌گردد و دمای کولر به واسطه دمای اواپراتور کنترل می‌شود؛ در این حالت تفاضل باید مابینC ˚ ۸ تاC ˚ ۱۲ باشد.

علل خرابی ترموستات کولرگازی شارپ

عمده‌ترین دلیل خرابی ترموستات کولرگازی شارپ، معمولاً استهلاک این قطعه و پایین آمدن کیفیت ترموستات است. علت دیگری که سبب خرابی ترموستات می‌گردد، نوسانات برق است که این نوسان بر روی ترموستات‌های دیجیتال بیشتر تأثیر می‌گذارد. خرابی ترموستات کولر گازی، در غالب موارد مرتبط با سنسور ترموستات است و تعویض این قطعه را ضروری می‌سازد. برای تعویض سنسور ترموستات کولرگازی شارپ حتما نیاز است تا مقدار اهم کولرگازی مشخص شود. البته داکت اسپیلتها نیز دارای ترموستات هستند.

 برای تعویض ترموستات داکت اسپیلت نیاز است تا ابتدا سیم‌کشی کولرگازی بررسی شود. برای تست دقیق‌تر باید از جدول هر کولر گازی مختص خودش که در دفترچه راهنمای آن درج شده، استفاده کنید. در این جدول ذکر شده است که سنسور در هر دمایی به طور تقریبی باید چه مقاومتی از خود نشان دهد. در  صورتی که این عدد اشتباه نشان داده شود، نشانه وجود اشکال در سنسور است.

این مطلب جذاب را از دست ندهید :چرا کولرگازی یکسره کار می کند؟

نمایندگی تعمیرات کولرگازی

تعمیر کولر گازی شارپ در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می پذیرد که ضمن برخورداری از دانش علمی این حوزه، برخوردار از یک دهه تجربه فنی در حیطه تعمیرات کولر گازی هستند؛ همین امر سبب گشته تا کارشناسان نمایندگی تعمیرات کولرگازی قادر به رفع کلیه اشکالات و اختلالات ایجاد شده در این دستگاه گردند و بتوانند با اِعمال پاره‌ای تنظیمات و سرویس‌های مورد نیاز، کیفیت اولیه دستگاه را به آن بازگردانند.

 سرویس‌های ارائه شده در نمایندگی تعمیرات کولرگازی منحصر به نوع خاصی از این دستگاه نیست و تمامی مدل‌های آن اعم از کولر گازی پنجره‌ای ، کولر گازی اسپیلت، کولر گازی ایستاده و … را شامل می‌گردد. شما کاربران گرامی می توانید در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره‌های تخصصی در زمینه سرویس و تعمیرات کولر گازی –از جمله تعمیر و تعویض ترموستات کولرگازی شارپ – از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در وب‌سایت با کارشناسان مرکز تعمیر کولر گازی Sharp تماس بگیرید.

نمایندگی شارپ

نمایندگی شارپ در راستای ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، تمامی تلاش و امکانات خویش را در زمینه فروش و تعمیر محصولات شارپ به کار بسته است. این مرکز در تلاش است تا با همکاری نیروهای متخصص و مجرب، روز به‌روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیک‌تر سازد و بالاترین سطح کیفی خدمات را در زمینۀ فروش و سرویس‌های پس از آن به هموطنان گرامی ارائه نماید. ویژگی قابل توجه نمایندگی شارپ ضمانت و گارانتی تمامی خدماتی است که توسط کارشناسان این مجموعه در نمایندگی فروش و تعمیرات شارپ ارائه می‌گردد؛ شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با دستگاه خویش، تخصصی ترین خدمات سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط را دریافت نمایید.

اخبار، اطلاعات، مقالات مرتبط و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی شارپ را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید