اشتراک گذاری

تعمیرات درام کپی شارپ

درام دستگاه کپی شارپ از آن دست قطعاتی است که امکان تعمیر و تعویض آن وجود دارد. درصورتیکه شما نیز کاربر یکی از دستگاه‌های کپی شارپ هستید و احتمال آن را می‌دهید که اختلالی در درام دستگاه شما ایجاد شده است. بد نیست بدانید که غالب دستگاه‌های کپی، این قابلیت را دارند که وجود اختلال در بخش درام خود را به کاربر گزارش دهند.

تشخیص خرابی در درام کپی شارپ، توسط سنسوری صورت می‌گیرد که از سوی شرکت‌های سازنده، در این دستگاه تعبیه شده است. وجود این سنسور سبب می‌گردد تا بروز خرابی و اشکال در این بخش از دستگاه، به کاربر اعلام گردد.

در صورتیکه میزان خرابی یونیت درام drum unit بالا بوده و امکان تعمیرات درام کپی شارپ آن وجود نداشته باشد، می‌بایست قطعه جدیدی جایگزین آن گردد. در غیر اینصورت -یعنی در صورتیکه امکان تعمیرات درام کپی شارپ وجود داشته باشد، -می‌توان سرویس‌های لازم برای بهبود و بازیابی کیفیت این قطعه را بر روی آن پیاده ساخت و یونیت درام را تعمیر کرد و کیفیت نخستین آن را بازیافت.

عیب‌یابی و تعمیرات درام کپی شارپ

در این بخش برآنیم تا برخی اشکالات رایج در دستگاه‌های کپی شارپ که به نوعی با درام یونیت دستگاه کپی مرتبط هستند را با شما به اشتراک بگذاریم. در صورت بروز هر کدام از اشکالات زیر می‌توانید خدمات مرتبط با تعمیرات درام کپی شارپ را با مراجعه به مرکز تعمیر کپی شارپ دریافت نمایید. برخی از شایع‌ترین اشکالاتی که به نوعی بدلیل بروز ایراد در یونیت درام هستند عبارتند از:

بسته نشدن درب سمت راست کپی شارپ

 بروز این اشکال عمدتاً بدلیل آن است که یونیت درام به خوبی در جای خود قرار نگرفته است. علت دیگر این اشکال می تواند خارج شدن ضامن درب از جای خود باشد. در صورتی که مشکل حل نشود احتمالا یونیت درام شکل هندسی خود را از دست داده است که در اینصورت جهت دریفات خدمات مرتبط با تعمیرات درام کپی شارپ به نمایندگی مراجعه نمایید.

بروز اشکال در دولوپر دستگاه کپی شارپ

 بروز اشکال در دولوپر دستگاه شارپ نیز می توان به نوعی با درام مرتبط باشد. دولوپر ریزی دستگاه کپی شارپ می تواند از عدم اتصال درام به کپی باشد و جرقه زدن یکی از شارژرهای MC و TC باعث ریزش دولوپر در دستگاه فتوکپی می شود. جهت تشخیص این اشکال می توانید با کارشناسان ما در بخش تعمیرات درام کپی شارپ تماس بگیرید.

شنیده شدن صدای نابهنجاز از دستگاه کپی شارپ و خارج شدن برگه سفید

گاهی درام کپی شارپ دنده را خرد می کند که این مسئله سبب چاپ برگ سفید توسط دستگاه می شود. در چنین شرایطی می بایست اقدامات مورد نیاز جهت تعویض درام کپی شارپ‌ انجام شود.

خروج صدای نابهنجار از دستگاه کپی شارپ

 گاھی در اثر استفاده از درام و بلید غیر اورجینال در دستگاه فتوکپی شارپ صدا ایجاد می شود. در چنین شرایطی لازم است که اقدامات تخصصی مورد نیاز جهت تعویض درام و بلید پاک کننده کپی شارپ توسط کارشناسان تعمیرات درام کپی شارپ بر روی دستگاه پیاده شود.

چسبیدن و گیر کردن کاغذ

گاه مشاهده شده که کاغذ بر روی درام کپی می چسبد و جدا نمی شود. مهم ترین علت این اشکال می تواند وجود خرابی در ناخنک های درام و مشکل در عملکرد آن باشد. رفع این اشکال نیز توسط کارشناسان مرکز تعمیرات کپی شارپ انجام می شود.

روشن شدن چراغ درام و نمایش Drum Error

زمانی که چراغ هشدار درام روشن شده باشد ممکن است کارکرد کپی از٣٠ هزار برگ عبور کرده باشد. در این وضعیت باید درام را عوض کرد. توصیه می شود پس از این کار دولوپر و بلید را نیز عوض کرد.

کپی شارپ پودر دولوپر (پودر سنگین) را به بیرون می ریزد

 زمانی که در کپی شارپ پودر دولوپر ریزش دارد احتمالا یا سیم شارژ MC و یا TC کپی خراب و یا پاره شده است. احتمال دیگر آن است که درب کپی اتصال مناسبی ندارد و یا اتصالات شارژرهای درام جرقه می زند. رفع این اشکالات نیز توسط کارشناسان پارت تعمیرات درام کپی شارپ انجام می پذیرد.

وجود خطوط سفید در تصویر چاپ شده

 در صورتی که در تصویر چاپ شده خطوط سفید می افتد باید ابتدا سیم شارژهای MC و TC را عوض کنیم. در گام بعدی دولوپر چک شود تا کم نشده باشد. بعد از این دو مرحله باید درام را نیز چک کرد تا در صورت بروز اشکال در آن، تعمیرات درام کپی شارپ و یا تعویض آن انجام شود.

چاپ کم رنگ دستگاه کپی

 زمانی که تصویر کپی کم رنگ است چند احتمال وجود دارد: یا پودر دولوپر کارکرد زیادی داشته است و عمرش تمام شده است یا درام دستگاه کپی ضعیف شده است که در هر صورت، برای افزایش کیفیت چاپ می بایست هردوی آنها را عوض کرد.

نکات مهم در تعمیرات درام کپی شارپ

درام یکی از اصلی‌ترین قطعات دستگاه کپی و پرینتر است که وظیفه انتقال پودر تونر بر روی کاغذ را برعهده دارد. درام دستگاه کپی در صورت خرابی امکان تعمیر و تعویض دارد و تشخیص این موضوع نیاز به بررسی آن توسط کارشناسان تعمیرات درام تعمیرات درام کپی شارپ دارد.

نوع درام در دستگاه‌های کپی سیاه و سفید با دستگاه‌های کپی رنگی متفاوت است و این موضوع می بایست در تعمیرات درام کپی sharp مد نظر قرار گیرد. در مورد خرید درام نیز باید توجه داشت که حتما درام اصلیِ خودِ دستگاه تهیه و بر روی آن نصب شود. اگر درام دستگاه کپی اصلی و اورجینال شرکت سازنده نباشد هم باعث مصرف بالاتر پودر کارتریج و دولوپر و هم باعث افزایش فشار وارد شده به دستگاه می‌گردد. تفاوت درام دستگاه کپی و پرینتر مربوط به نحوه ی انتقال تصاویر به درام است.

یک درام با کیفیت دستگاه کپی با اینکه ممکن است اندکی گران‌تر باشد، ولی به دلیل اینکه نیازی به تعویض مکرر درام نخواهد داشت، می‌تواند در طولانی مدت باعث صرفه جویی در زمان و هزینه خرید مواد مصرفی ماشین‌های اداری شود. بطورکلی درام دستگاه‌های کپی را باید پس از هر ۵۰ هزار بار چاپ تعویض کرد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره های بیشتر می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با کارشناسان ما در واحد تعمیرات درام کپی شارپ تماس بگیرید.

تعمیرات کپی شارپ

تعمیرات کپی شارپ یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در این مرکز می‌باشد که به دو شیوه «تعمیر در محل کپی شارپ» و «تعمیرات کپی شارپ در نمایندگی» انجام می‌پذیرد. در شیوه نخست، کاربران این دستگاه نیازی به جابجایی و تحویل دستگاه ندارند و کارشناسان این مرکز خود به محل مورد نظر اعزام می‌گردند و عملیات مورد نیاز را بر روی دستگاه پیاده می‌سازند.

این روش در طول سالهای اخیر به دلیل مزایای بیشمار مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است و کاربران در زمان خرابی کپی های شارپ، ترجیح می دهند تعمیرات آن را در محل انجام دهند. روش دیگر تعمیرات کپی شارپ در نمایندگی است که به دلیل وزن بالای این دستگاه کمتر اتفاق می‌افتد. در این شیوه کاربر می بایست قطعه معیوب دستگاه خویش را با احتیاط و رعایت جوانب ایمنی به نمایندگی شارپ تحویل داده و پس از طی فرآیندهای تعمیر تحویل گیرد.

شما کاربران گرامی می توانید بسته به شرایط خویش یکی از روشهای فوق را برگزیده و دستگاه های معیوب خویش را تعمیر نمایید. تعمیرات درام کپی شارپ، شارژ پودرهای سبک و سنگین دستگاه شارپ، تعمیر کپی شارپ و مشکلات مربوط به Main Board و … برخی از تخصصی‌ترین سرویس‌های ارائه شده در این مرکز هستند.

نمایندگی شارپ و واحدهای تعمیرات شارپ

نمایندگی شارپ در راستای ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، تمامی تلاش و امکانات خویش را در زمینه فروش و تعمیر محصولات شارپ به کار بسته است. نمایندگی شارپ در «بخش فروش»، تأمین‌کنندۀ کالاها و تولیدات کمپانی شارپ و در بخش «خدماتِ پس از فروش» ارائه‌دهنده خدمات تعمیر، بازسازی و ترمیم محصولات شارپ از جمله خدمات مرتبط با تعمیرات درام کپی شارپ است.

این مرکز در تلاش است تا با همکاری نیروهای متخصص و مجرب، روز به‌روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیک‌تر سازد و بالاترین سطح کیفی خدمات را در زمینۀ فروش و سرویس‌های پس از آن به هموطنان گرامی ارائه نماید. کارشناسان حاضر در این مجموعه ضمن تعهد به رعایت تمامی اصول مشتری‌مدار، ملزم به رعایت تمامی استانداردهای بین‌المللی در زمینه ترمیم و تعمیرات دستگاه کپی شارپ می‌باشند. واحدهای تعمیرات شارپ در بخش زیر معرفی می‌گردند.