اشتراک گذاری

تعمیر اسپلیت شارپ

تعمیر اسپلیت شارپ امروزه بسیار مورد نیاز کاربران است. این دستگاه یکی از دستگاه های محبوب کاربران برای تهیه یک هوای مطبوع و دلنشین است. اسپلیت شارپ با همه خوبی ها و مزیت هایی که دارد، باز هم ممکن است که درگیر ایرادات و اختلالات ریز و درشت شود. امروز تلاش می کنیم در این مقاله درباره این اختلالات و مشکلات رایج و نحوه تعمیر اسپلیت شارپ صحبت کنیم.

تعمیر اسپلیت شارپ

برای تعمیر اسپلیت شارپ به چه دانشی نیاز است؟

شناخت و آگاهی از اجزای داخلی این سیستم تهویه مطبوع برای تعمیر اسپلیت شارپ لازم و ضروری است. باید بدانید که اجزای اسپلیت ها و به طور کلی کولر های گازی به دو قسمت کلی تقسیم می شوند؛

اجزای اصلی مکانیکی

کمپرسور

کندانسور یا تقطیر کننده

اوپراتور با تبخیر کننده

ماده مبرد یا همان گاز خنک

لوله مویی

تعمیرات اسپلیت شارپ

اجزای اصلی الکتریکی

الکتروموتور فن به همراه پروانه

برد الکترونیکی

فیوز حرارتی اتوماتیک یا اورلود

سنسور دما

خازن

تابلو برق

بررسی انواع کمپرسور ها در تعمیر اسپلیت شارپ

شناخت انواع کمپرسور ها برای تعمیر اسپلیت شارپ لازم و ضروری است. در ادامه این موضوع شما را با انواع کمپرسور های مورد استفاده در انواع کولر گازی اسپلیت آشنا می کنیم؛

کمپرسور پیستونی

عملکردی مشابه سیلندر و پیستون خودرو دارد. با هر بار رفت و برگشت پیستون مقداری از گاز مبرد موجود در محفظه کمپرسور به داخل سیلندر مکیده می شود و تحت تراکم قرار گرفته و با فشار به داخل سیستم هدایت می شود. برای تعمیر اسپلیت شارپ تکنسین باید بررسی کند که کمپرسور به کار رفته در دستگاه از چه مدلی است.

کمپرسور اسکرول

نوع دیگری از کمپرسورهای مورد مصرف در کولر های گازی است که معمولا در ظرفیت های بالا مورد استفاده قرار می گیرد. مکانیزم داخلی این کمپرسور ها از دو قطعه حلزونی شکل تشکیل شده که یکی ثابت و دیگری متحرک است. شناخت هر یک از این کمپرسور ها برای اجرای دقیق تعمیر کولر گازی شارپ لازم و ضروری است.

کمپرسور های روتاری

در این نوع کمپرسور ها با گردش 360 درجه ای تیغه ها عمل مکش و کمپرس ماده مبرد انجام می گیرد، وقتی گاز از دریچه ورودی وارد کمپرسور می شود، در اثر چرخش تیغه ها و برخورد پره ها با گاز، آن را با فشار به سوی لوله های خروجی هدایت می کند.

بررسی رایج ترین مشکلات اسپلیت شارپ

نیاز به تعمیر اسپلیت شارپ به دنبال پیدایش یک مشکل یا حتی چند مشکل احساس می شود. در زیر به رایج ترین این مشکلات اشاره کرده ایم،

فیلتر هوای کثیف

فیلتر های اسپلیت شارپ باید به موقع تعویض شوند. کثیفی این فیلتر یکی از دلایلی است که کارکرد اسپلیت را با اختلال مواجه کرده و نیاز به تعمیر اسپلیت شارپ را پر رنگ می کند.

کاهش سرمایش باد اسپلیت

غالبا به دلیل نشت گاز از اسپلیت شارپ، کاربر با این مشکل روبه رو می شود. کمبود گاز یا به اتمام رسیدن آن در این دستگاه منجر به کاهش سرمایش باد اسپلیت می شود. لذا کاربر نیازمند به خدمات سرویس و تعمیر اسپلیت شارپ می شود.

خرابی فن بیرونی یا کندانسور

فن بیرونی یا کندانسور انتقال گرمای داخلی محیط به فضای خارج از محیط را بر عهده دارد. اختلال در عملکرد این فن باعث می شود که هوای گرم داخل محیط به بیرون منتقل نشود. در نتیجه گرمای موجود در محیط بر کمپرسور تاثیر گذاشته و سیکل سرمایش اسپلیت را با اختلال مواجه می کند. کاربر متوجه اختلال موجود می شود و برای تعمیر اسپلیت شارپ با یک مرکز معتبر تماس می گیرد.

صدای ناهنجار یا لرزش اسپلیت

خرابی پنل داخلی و خارجی در تولید صدای ناهنجار تاثیر دارد. حتی بالانس نبودن فن یونیت خارجی یا فن یونیت داخلی منجر به تولید صدای ناهنجار می شود. لق شدن پایه های کمپرسور یا شل شدن آنها نیز یکی دیگر از دلایل این اختلال است. تعمیرکاران مرکز تعمیر اسپلیت شارپ این موارد را با آچارکشی برطرف می کنند.

نشت آب از اسپلیت

با مسدود شدن راه آب خروجی اسپلیت، نشت آب یا آبریزی اسپلیت کاملا طبیعی است. در نتیجه آب کولر از پنل آن خارج می شود. در این شرایط تعمیر اسپلیت شارپ لازم و ضروری است.

خرابی برد الکتریکی

خرابی این قسمت از اسپلیت شارپ یکی از رایج ترین اختلالاتی است که منتهی به روشن نشدن اسپلیت می شود. برای تعمیر اسپلیت شارپ در این شرایط باید به صورت کاملا تخصصی عمل کرد.

روشن نشدن سیستم تهویه مرکزی

با ظهور این مشکل باید ابتدا ترموستات و کنترل را تنظیم کنید. اگر با این کار مشکل برطرف نشد، لازم است به مرکز تخصصی تعمیر اسپلیت شارپ مراجعه کنید.

نمایندگی شارپ

نمایندگی شارپ یکی از مراکز مهم و معتبری است که تمام محصولات شارپ را در بخش فروش، پس از فروش و تعمیرات شارپ حمایت و پشتیبانی می کند. این نمایندگی با همت مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است و خدمات و تسهیلاتی استثنایی و منحصر به فرد برای کاربران خود در نظر گرفته است. هر یک از این خدمات و تسهیلات به گونه ای تدارک دیده شده اند که همه نیاز های کاربران را مرتفع می سازند. تمامی خدممات تضمین شده هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.