اشتراک گذاری

خازن کولر گازی شارپ

خازن کولر گازی شارپ یک بخش مهم و حیاتی در این دستگاه است که وظایف گوناگونی بر عهده دارد. عمده ترین علل خرابی خازن کولر گازی، کار مداوم در اوج گرما است. در حقیقت کولر گاز شارپ در فصل گرم سال به طور مداوم کار می کند و هر چند دقیقه ترموستات می کند و به کمک خازن کمپرسور روشن می شود؛ تکرار مکر این زنجیره، خرابی خازن کولر گازی شارپ را به دنبال دارد.

منظور از خازن کولر گازی، دو صفحه موازی فلزی است که در میان آنها  لایه‌ای از هوا یا عایق قرار دارد. خازن‌ها انرژی الکتریکی را نگهداری می‌کنند که به کمک مقاومت‌ها، در مدارات تایمینگ استفاده می‌شود.

کارایی خازن کولر گازی شارپ

خازن کولر گازی همان Capacitor است که حکم راه انداز موتور را دارد.در واقع این قطعه ذخیره کننده بار الکتریکی است و متشکل از دو صفحه موازی روبروی هم است. بار الکتریکی که در خازن ها ذخیره می شود، برای راه اندازی قسمت های مختلف کولر گازی مورد استفاده قرار می گیرد.

این مقاله را از دست ندهید :تعمیر فن کولر گازی شارپ

انواع خازن کولر گازی

  • خازن فن بیرونی کولر گازی
  • خازن فن داخلی خازن کولر گازی شارپ
  • خازن کمپرسور کولر گازی

 تعمیر خازن کولر گازی شارپ

واضح است که به دلیل آسیب های بسیار جدی که متوجه خازن کولر گازی می شود، امکان تعمیر خازن کولر گازی شارپ وجود ندارد و تنها راه بازگشت سلامتی به دستگاه و بهبود وضعیت آن تعویض خازن کولر گازی است. روش های متعددی برای تست خازن وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم، اما پیشنهاد اول و آخر ما برای رفع مشکلات مربوط به خازن، کمک از یک مرکز معتبر و متخصص است.

علل خرابی خازن کولر گازی شارپ

گرمای ناشی از هوای بیرون در فصل تابستان و همچنین گرمای کمپرسور، محوری ترین و مهم ترین دلایل خرابی خازن کولر گازی است. این در حالی است که  نوسانات برق نیز در این مسئله بی تاثیر نیست. بهتر است به عنوان یک هشدار بدانید که نوسانات برق باعث ترکیدن خازن کولر گازی شارپ می شود و تبعات بسیار سنگینی را به دنبال دارد.

پیشنهاد ما این است که پیش از مواجه با هر گونه مشکل و اختلال، از سرویس های دوره ای کولر گازی شارپ استفاده کنید، تا با پیشگیری های عاقلانه، صدمات را به حداقل برسانید.

تست خازن

  • با محرز شدن خرابی خازن کولر گازی شارپ، یک خازن سالم با همان مشخصات را در مدار کولرگازی قرار دهید، اگر مشکل برطرف شود، خرابی خازن ثابت می شود که باید برای تعویض خازن کولر گازی شارپ، یک نمونه اصل را جایگزین کنید.
  • با مشاهده علائمی نظیر برآمدگی، ترکیدگی یا فرورفتگی به احتمال زیاد خازن معیوب و خراب است
  • استفاده از اهم متر برای تست خازن کولر گازی شارپ مفید است. با اتصال هر دو سر سیم‌های اهم‌متر به خازن، اگر عقربه به سرعت تا انتها رفته و دوباره به آرامی تا وسط صفحه برگردد و از آنجا به‌ کندی به جای اول خود برگردد، نشان‌ از سلامت خازن است؛ در غیر این صورت خازن معیوب است.

واحد های تعمیرات شارپ

لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، ماشین های اداری و دفتری و کالاهای دیجیتالی مجموعه ای از فعالیت های کمپانی شارپ است که هر کدام زیر مجموعه های اختصاصی خود را دارد. در واحد های تعمیرات شارپ با جداسازی و مستقل کردن هر یک از واحد ها، این فرصت را به کاربر داده ایم تا بتواند یک تعمیر اساسی و درست را برای دستگاه خود داشته باشد.

هر یک از این واحد ها به ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته برای عیب یابی، ترمیم و تعمیر مجهز هستند. همه خدمات همراه با گارانتی و ضمانت نامه رسمی و کتبی است و از هر جهت تضمین کننده کیفیت و اعتبار خدمات است.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید :تعمیر کولر گازی شارپ

 نمایندگی شارپ

نمایندگی شارپ درگاهی مطمئن و مورد اطمینان است که می توانید برای دریافت همه خدمات مربوط به فروش و پس از فروش، به آن مراجعه کنید و ضمن استفاده از خدمات پس از فروش اصل و شرکتی، از امکانات و تسهیلات بی نظیر و بسیار مفید دیگری نیز بهره مند شوید که تضمین کننده سلامت خرید شما است.

تنها نمایندگی شارپ در ایران به دلیل رعایت همه قوانین و مقرارت، می تواند خدماتی منحصر به فرد به کاربران خود ارائه دهد. در نخستین گام می توانید با استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان و تخصصی درباره محصول مورد نظر خود اطلاعات مفیدی به دست آورید و با در نظر داشتن نقاط قوت و ضعف آن اقدام به خرید کنید.

 می توانید محصول انتخابی خود را با نمونه های مشابه در سایر برند ها مقایسه کنید و در صورتی که آن را برای خود مناسب دیدید، از مسیری رسمی و معتبر اقدام به خرید کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره سایر امکانات و تسهیلات نمایندگی مجاز شارپ تماس بگیرید و جزئیات بیشتر را جویا شوید.

اخبار، اطلاعات، مقالات مرتبط و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی شارپ را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید