اشتراک گذاری

صدای پرینتر شارپ

صدای پرینتر شارپ در پاره ای از موارد غیر عادی جلوه می کند و توجه کاربر را بخود جلب می کند. کاربر در عین حالی که نگرانی وقوع اتفاق ناهنجار و احتمالا سختی در دستگاه خود است، با حالتی مضطرب تمام زیر و بم پرینتر شارپ را بررسی می کند تا بتواند علت صدای پرینتر شارپ را کشف کند. اینکه بتواند یا نتواند بستگی بسیاری به سطح اطلاعات او از ساختار پرینتر و کارایی اجزای مختلف این دستگاه است. اینکه دستگاه با شروع کار صدایی از خود می دهد، کاملا طبیعی است اما شدت و حدّت این صدا تا کجا و تا چه اندازه ای طبیعی و عادی است، باید از یک متخصص سوال کنیم. 

البته یک روش ساده این است که هنگامی که دستگاه به طور عادی و معمولی کار می کند، تمام عملکرد های آن را تحت نظر بگیریم و نسبت به روشن و خاموش شدن و کار کردن دستگاه بی توجه نباشیم. در این حالت با پیدایش کمترین صدای غیر عادی متوجه وجود ایرادی در دستگاه خواهیم شد و به موقع برای رفع آن وارد عمل می شویم.

بررسی صدای پرینتر شارپ

سر و صدای پرینتر شارپ دو علت اصلی دارد و معمولا از این دو حالت خارج نیست؛  این صدا یا از کارتریج دستگاه است یا از خود دستگاه. باید بدانید که صدایی که از کارتریج خارج می شود یا به دلیل تمام شدن شارژ کارتریج است یا به خاطر مگنت کارتریج. مگنت به علت تماسی که با بلید دارد، ایجاد صدا می کند. 

با شارژ کارتریج و تعویض مگنت صدای کارتریج از بین می رود؛ اما یک بار دیگر یادآوری می کنیم، هرچه قدر هم که تعویض یا شارژ کارتریج ساده به نظر برسد، اما حساسیت ها و پیچیدگی های خاص خود را دارد. پس لطفا این مسئله را سبک نشمارید و حتما از یک مرکز معتبر برای این کار کمک بخواهید. در غیر این صورت نه تنها صدای موجود قطع نخواهد شد، بلکه زمینه پیدایش مشکلات دیگر هم فراهم می شود.

خواندن این مقاله پیشنهاد می شود :تعمیر صدای پرینتر شارپ

دیگر دلایل صدای پرینتر شارپ

کاغذکش پرینتر شارپ

کاغذکش هم در پیدایش صدای پرینتر شارپ می تواند تاثیر داشته باشد. این صدا رایج ترین صدای پرینتر شارپ است . این صدا به علت خرابی کلاج کاغذ کش رخ می دهد و صدای بسیار ناهنجاری دارد. تنها چاره این است که هر سه کاغدکش دستگاه را بررسی و عیب یابی کنید. برای این کار باید از یک مرکز معتبر کمک بخواهید.

صدای فیوزینگ پرینتر شارپ

اگر صدای پرینتر شارپ به دلیل خرابی فیوزینگ باشد، معمولا پای خرابی چرخ دنده فیوزینگ در میان است. البته ممکن است غلطک های هدایت کننده کاغذ نیز در این صدا نقش داشته باشند.

صدای چرخ دنده ها

 این صدا از صداهای پرینتر شارپ بیشتر به علت کثیفی چرخ دنده ها  است و معمولا با تمیز کردن و باگریس کاری قطع می شود.

صدای موتور دستگاه

موتور در پیدایش صدای پرینتر شارپ تاثیرگذار است. اینکه موتور چرا و به چه علتی به صدا افتاده است، باید تعمیر کار تشخیص دهد.

صدای لیزر

احتمال وقوع این صدا کمتر از موارد بالا است، اما با این حال غیر ممکن هم نیست.

نمایندگی تعمیر پرینتر شارپ

پرینتر شارپ یکی از دستگاه های چاپ موجود در بازار است که مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. این دستگاه در مدل های مختلفی رومیزی، ایستاده، لیزری، جوهری و چند کاره تولید و عرضه می شود. اگر به عنوان کاربر این دستگاه دچار مشکلاتی هستید، می توانید از طریق نمایندگی رسمی تعمیرات پرینتر شارپ دستگاه خود را تعمیر کنید. در این نمایندگی همه مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه بررسی و ریشه یابی می شود. 

پرینتر شارپ در تعمیرگاهی مجهز که متشکل از بخش های مختلفی است، بررسی می شود. در این تعمیرگاه ابزار و تجهیزات تعمیراتی مدرن و سازگار با پرینتر شارپ فراهم است. تعمیرکاران با ساختار درونی پرینتر های شارپ به خوبی آشنایی دارند و به راحتی می توانند اختلال موجود را مرتفع سازند. همچنین این نمایندگی آرشیوی از قطعات اصل و اورجینال را نیز در اختیار دارد تا مسیر تعویض هر یک از قطعات پرینتر شارپ هم بی مانع و مشکل طی شود. برای تهیه مواد مصرفی اصل و سازگار نیز می توانید روی کمک های این نمایندگی حساب کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

شما کاربران گرامی با مراجعه به سایر صفحات وب سایت می توانید اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول را پیگیری نمایید.