اشتراک گذاری

گزارش گیری از مقدار کارتریج پرینتر لیزری

گزارش گیری از مقدار کارتریج پرینتر لیزری، اقدامی است که باید انجام دهید تا ضمن تخمین زدن مقدار تونر باقی مانده در این قطعه، کارتریج را به موقع شارژ کنید. این کار به دو روش انجام می شود که در ادامه مقاله آنها را به شما آموزش می دهیم. با گزارش گیری از مقدار کارتریج پرینتر لیزری، می توانید در زمان مناسب کارتریج را شارژ کنید تا عملکرد بهتری داشته و آسیب نبیند.

در ادامه روش های اطلاع از مقدار کارتریج چاپگر لیزری را به شما آموزش می دهیم. اگر در این زمینه مشکلی داشتید، تیم تعمیرات پرینتر در نمایندگی شارپ مرکز سخت افزار ایران برای ارائه نکات و راهنمایی های بیشتر در کنار شما هستند.

گزارش گیری از مقدار کارتریج پرینتر لیزری

روش های گزارش گیری از مقدار کارتریج پرینتر لیزری

برای گرفتن گزارش از میزان مواد باقی مانده در کارتریج پرینتر، روش های مختلفی وجود دارد. برای این کار می توانید از کنترل پنل کمک گرفته و یا با استفاده از نرم افزار، گزارش مورد نظرتان را به دست آورید. در ادامه می توانید ضمن آشنایی با روش های گزارش گیری از مقدار کارتریج پرینتر لیزری، بهترین روش را انتخاب و اجرا کنید.

گزارش گیری کارتریج با پنل کنترل چاپگر

یکی از روش های کاربردی و ساده برای اطلاع از میزان کارتریج در چاپگرهای لیزری، استفاده از کنترل پنل است. برخی از پرینترها به صورت پیش فرض از این قابلیت پشتیبانی می کنند. در این صورت برای گزارش گیری از مقدار کارتریج پرینتر لیزری مسیر ساده تری پیش رو دارید و کافی است مراحل زیر را اجرا کنید:

  • ابتدا یک یا دو برگه سفید را در سینی تغذیه قرار دهید.
  • در مرحله دوم، چاپگر را روشن کرده و با استفاده از دکمه های کنترل، وارد منوی اصلی شوید.
  • گزینه ای با عنوان Supply Level یا Supply Status را پیدا و انتخاب کنید.
  • در ادامه مراحل گزارش گیری از مقدار کارتریج پرینتر لیزری، برگه ای چاپ می شود که درآن میزان تقریبی پودر تونر مصرف شده یا باقیمانده در کارتریج ذکر شده است.

گزارش گیری میزان کارتریج با نرم افزار درایور

گزارش گیری از مقدار کارتریج پرینتر لیزری با استفاده از نرم افزارهای مخصوص این کار هم امکان پذیر است. برای این کار باید از نرم افزاری که همراه با درایور نصب شده است کمک بگیرید. بدین منظور، وارد منوی استارت شده و عبارت Printers and Scanners را جستجو کنید. سپس گزینه ای با همین عنوان را انتخاب کرده و بر روی Manage کلیک کنید.

در ادامه وارد Properties Printer یا Printing Preferences شده و در یکی از این دو گزینه تب Services را انتخاب کنید. حالا در لیست Print Information Pages این تب، گزینه Supplies Status Page را انتخاب کنید و سپس بر روی Print کلیک نمایید.