اشتراک گذاری

تعمیر پنل تلویزیون شارپ

تعمیر پنل تلویزیون شارپ ، در واحدهای تعمیرات نمایندگی شارپ انجام می شود. از آنجا که تعمیرات این قطعه، تخصص و مهارت بالایی را طلب می کند، کارشناسان ارشد ما وظیفه ی این کار را بر عهده دارند. این افراد با استفاده از پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات روز دنیا، اقدام به بررسی دقیق و رفع مشکلات پنل به صورت تخصصی می کنند.

لازم به ذکر است که در راستای تحقق شعار مشتری مداری، امکان تعمیر این قطعه ی گران قیمت در محل کاربران نیز فراهم شده است. به منظور اطلاع دقیق تر از روند تعمیر پنل تلویزیون شارپ و نکات مهم آن، مطلب پیش رو را به این موضوع اختصاص داده ایم؛ با ما همراه باشید.

تعمیر پنل تلویزیون شارپ

فهرست مطالب

علائم مورد توجه در تعمیر پنل تلویزیون شارپ

علائم و نشانه های متعددی وجود دارند که با بروز آنها در تلویزیون شارپ، می توان پی به خرابی پنل این دستگاه برد. به عنوان مثال، اگر شاهد ایجاد خطوط عمودی در تصویر تلویزیون خود بودید، سلامتی پنل آن را بررسی نمایید. تاریکی و یا کم‌ نور شدن تمام و یا بخشی از تصویر نیز می تواند ناشی از بروز مشکلات جدی در پنل باشد. خرابی پنل تلویزیون شارپ، همچنین به کند شدن تصویر تلویزیون و روشن شدن چراغ چشمک زن در این دستگاه می انجامد.

توجه داشته باشید که اگر تلویزیون شما رنگ ها را به صورت به هم ریخته نمایش داد و یا به طور کلی هیچ تصویری نمایش نداد، باید در اسرع وقت نسبت به بررسی و تعمیر پنل تلویزیون شارپ خود اقدام نمایید. یک نکته ی بسیار مهم در رابطه با مشکلات پنل این است که علائم ذکر شده، معمولا پس از گذشت چند روز برطرف می شوند.

بسیار مهم است که بدانید برطرف شدن این نشانه ها ابدا به معنی رفع مشکل نبوده و عدم رسیدگی به آن ها می تواند زمینه ساز بروز مشکلات جدی تری در تلویزیون شود. از این رو به محض مشاهده ی هر یک از این علائم، در اسرع وقت اقدام به تعمیر پنل دستگاه خود در یک مرکز معتبر نمایید.

تعمیر پنل تلویزیون شارپ و آسیب های رایج این قطعه

در این قسمت، به رایج ترین آسیب هایی که در تعمیر پنل تلویزیون شارپ مورد توجه قرار می گیرد اشاره می کنیم:

مشکلات Liquid

یکی دیگر از مواردی که می تواند منجر به تعمیر پنل تلویزیون شارپ شود، مشکلات لایه ی ابتدایی پنل یا همان Liquid می باشد. از آنجا که این بخش مستقیما با رنگ تصاویر در ارتباط است، خرابی آن، به هم ریختگی رنگ‌ها، اضافه شدن غیرعادی یک رنگ در تمام و یا قسمتی از تصویر و یا وجود هاله ای غیرعادی از یک عدد و یا بیشتر را در پی خواهد داشت.

خرابی بک لایت

پنل، به عنوان قطعه ای بسیار وسیع که بار اصلی کار و ارزش تلویزیون را بر دوش می کشد، از قطعاتی تشکیل شده که خرابی هرکدام از آن ها، می تواند منجر به بروز مشکل در پنل گردد. بک لایت، یکی از مهم ترین این قطعات بوده و در صورت بروز مشکل در نحوه ی برخورد TFT ها به صفحه ‌نمایش، دچار اختلالات شدیدی می شود.

در نتیجه ی خرابی بک لایت، تصویر تاریک و یا کم نور خواهد شد. تعمیر پنل تلویزیون شارپ در این شرایط، نیازمند تعویض بک لایت است و به دلیل حساسیت بسیار بالای این کار، عمدتا پنل را تعویض می کنند.

عملکرد اشتباه پیکسل ها

عمل نکردن پیکسل ها و یا عملکرد اشتباه آنها، می تواند به عنوان یکی دیگر از مشکلات پنل مطرح گردد. در اثر بروز این مشکل، اطلاعاتی که باید به‌ وسیله فلت های پنل پردازش شوند، قطع شده و پیکسل‌های آن خط تصویری، درست کار نمی‌ کنند.

اگر شاهد ایجاد خطوط رنگی و یا سیاه رنگ در تصاویر تلویزیون شارپ خود بودید، باید بدانید که دلیل آن، عملکرد اشتباه پیکسل ها می باشد. قطع شدن اتصال فلت در مقطع اتصال به پنل، قطع شدن خروجی آی سی پردازشگر که روی فلت قرار دارد و نیز قطع شدن گرافیت اتصال در روی شیشه پنل، اصلی ترین دلایلی هستند که در فرایند تعمیر پنل تلویزیون شارپ در صورت عمل نکردن پیکسل ها مورد بررسی قرار می گیرند.

آب خوردگی پنل

اگر برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون خود از مایع های پاک کننده استفاده می کنید، باید بدانید که تداوم این کار ممکن است مشکل ساز باشد. به این خاطر که عملیات اسپری کردن این مایع ها از فاصله بسیارکم انجام می شود، گاهی مایع از قسمت پایین پنل وارد دستگاه شده و به دلیل قرار گرفتن فلت های منتقل‌ کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل، باعث اتصال پین‌ های مختلف این فلت ها به هم می‌شود.

در اثر رسیدن مایعات رسانا به فلت های انتقال تصویر، جرقه هایی در مدار ایجاد شده و در نهایت، مدارها خواهند سوخت. ایجاد خطوط رنگی عمودی، ایجاد نوارهای سفید و یا مشکی روی تصویر، تفاوت روشنایی در دو نیمه راست و چپ تلویزیون، از معروف ترین آسیب هایی هستند که در اثر آب خوردگی پنل به وجود آمده و تعمیر پنل تلویزیون شارپ را ضروری می سازند.

تعویض پنل تلویزیون شارپ

اگرچه تعمیر پنل تلویزیون شارپ امکان پذیر است، اما به دلیل حساسیت های بسیار بالایی که بخش های مختلف این قطعه دارند، تعویض پنل بهترین راه برای رفع مشکلات آن به شمار می رود. از آنجا که پنل قطعه ای بسیار گران قیمت است، باید در تعویض آن دقت بسیاری نموده و حتما از نمونه اورجینال آن استفاده کرد.

بروز هرگونه مشکل در فرایند تعمیر پنل تلویزیون شارپ، می تواند به بروز مشکلات و آسیب های جبران ناپذیری بینجامد و کاربران را متحمل هزینه های گزافی نماید. از این رو توصیه می کنیم که برای انجام این کار، به هیچ عنوان به مراکز غیر معتبر اعتماد نکرده و دستگاه خود را تنها به افراد مجرب بسپارید.

شکستگی  پنل تلویزیون شارپ

شکستگی پنل تلویزیون شارپ معمولاً به دلیل ضربه، افتادن یا برخورد با جسم تیز رخ می دهد. از این رو محل قرار گیری تلویزیون اهمیت بسیاری دارد و نباید تلویزیون را در معرض ضربه یا سقوط قرار دهیم. شکستگی می تواند در هر قسمتی از پنل تلویزیون رخ دهد و می تواند از یک ترک کوچک تا یک شکستگی بزرگ باشد.

در صورت شکستگی پنل تلویزیون شارپ، تنها راه حل ممکن، تعویض پنل تلویزیون است. تعویض پنل یک کار تخصصی است که باید توسط یک تکنسین مجرب انجام شود. مراحل تعویض پنل تلویزیون شارپ به شرح ذیل است.

  1. جداسازی قطعات تلویزیون
  2. برداشتن پنل شکسته
  3. نصب پنل جدید
  4. اتصال مجدد قطعات تلویزیون

تعویض پنل شکسته تلویزیون شارپ در نمایندگی شارپ و با قطعات اصلی انجام می شود. برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

تعویض پنل تلویزیون شارپ

واحد تعمیرات لوازم خانگی شارپ

واحد تعمیرات لوازم خانگی شارپ، بررسی و تعمیر انواع مدل های تلویزیون، یخچال، کولرگازی، اسپلیت، مایکروفر، جاروبرقی، لباسشویی، ماشین ظرفشویی و … شارپ را در سطح حرفه ای انجام می دهد. هرکدام از کارشناسان فعال در این واحد، دارای مدارک تخصصی در حوزه ی کاری خود بوده و قادر به رفع مشکلات در سریع ترین زمان ممکن می باشند.

روند رفع مشکل دستگاه ها در واحد تعمیرات لوازم خانگی شارپ بسیار سریع بوده و این امر به دلیل برخورداری این واحد از تجهیزات و ابزارآلات پیشرفته میسر شده است. شما کاربران گرامی در صورت نیاز به تعمیر پنل تلویزیون شارپ خود، می توانید به این واحد مراجعه نموده و خدمات و سرویس های لازم را دریافت نمایید.

واحدهای تعمیرات شارپ

واحدهای تعمیرات شارپ، با هدف ترمیم محصولات این شرکت به صورت تخصصی و ارائه ی خدمات با کیفیت تر به کاربران راه اندازی شده اند. هریک از این واحدها به محصول خاصی اختصاص یافته و متناسب با نوع محصول، به پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات مورد نیاز نیز مجهز شده است.

همچنین به دلیل نظارت مستقیم کارشناسان ارشد بر فرآیند عیب یابی و تعمیرات، شاهد ارائه ی خدمات کامل و بی نقص در واحدهای تعمیرات شارپ هستیم. نکته ی دیگر اینکه در این واحدها، خدمات سرویس در محل محصولات شارپ نیز ارائه می شود که کاربران می توانند با برقراری تماس تلفنی، از این خدمات بهره مند گردند.

نمایندگی شارپ

نمایندگی شارپ، مرکز معتبر فروش و تعمیرات انواع تولیدات کمپانی بزرگ شارپ محسوب می شود. دعوت از نیروهای آموزش دیده و مجرب در بخش های مختلف، زمینه ساز ارائه ی خدمات مفیدی به کاربران شده است.

عرضه ی محصولات شارپ به صورت اورجینال، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه ی گارانتی معتبر شارپ، ارائه ی خدمات در اسرع وقت و مواردی از این دست، مهم ترین اقداماتی هستند که نمایندگی شارپ، با هدف تحقق شعار مشتری مداری انجام می دهد. شما کاربران گرامی با برقراری تماس با این مرکز، می توانید از خدمات و سرویس های متنوع نمایندگی رسمی شارپ بهره مند شوید.

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • پریچهره
    24/01/19 4:51 ب.ظ

    سلام شیشه و پنل تلویزیون شارب ۴۶ اینچم شکست اگر قابل تعویض است و یا کسی دارد ممنون میشم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پنج × 3 =