اشتراک گذاری

تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ

بک لایت تلویزیون شارپ را به طور خلاصه می توان نور سفیدی دانست که از پشت این دستگاه به سطح پنل تلویزیون می تابد و پیکسل های روشن شدۀ صفحه نمایش را قابل دیدن می کند. با این تفاسیر بدیهی است خرابی بک لایت تلویزیون ازکارافتادگی کل دستگاه را سبب شده و اختلالاتی را در تصاویر عرضه شده ایجاد نماید.

در صورتی که تلویزیون شارپ شما دچار اشکال شده است و حدس می زنید که این اشکال مربوط به بخش بک لایت تلویزیون است می توانید به مرکز تعمیر تلویزیون شارپ مراجعه کرده و تخصصی ترین سرویس های مرتبط با تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ را دریافت نمایید. در صورتی که امکان جابجایی دستگاه و تحویل آن به تعمیرگاه را ندارید می توانید از سرویس تعمیر در محل تلویزیون شارپ استفاده نمایید.

در این سرویس کارشناسان ما خود در محل حضور یافته و اقدامات لازم جهت تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ را بر روی دستگاه اعمال می کنند. در صورتی که خرابی پیش آمده در بک لایت تلویزیون اندک بوده و امکان بهبود آن وجود داشته باشد، از تعویض آن صرف نظر شده و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیرات بک لایت تلویزیون sharp آغاز می گردد. در غیر اینصورت یعنی در شرایطی که تعمیر آن ممکن نباشد کارشناسان ما در مرکز تعمیرگاه مرکزی شارپ، پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه، اقدام به تعویض بک لایت تلویزیون شارپ می نمایند.

تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ در منزل

تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ در محل

ممکن است در روند تعمیرات تلویزیون شارپ، نیاز به تعمیر بک لایت باشد. تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ در محل زمانی انجام می شود که نور تصویر دچار مشکل شده و تصویر، کم نور بوده یا وجود نداشته باشد. نکته بسیار مهم این که برای دسترسی به این قطعه باید پنل را باز کرد.

این کار نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد و کوچک ترین اشتباه، به قیمت آسیب دیدگی پنل تمام می شود. پس از دسترسی به بک لایت، لامپ های معیوب تعمیر یا تعویض می شوند. به این ترتیب مشکل بک لایت حل شده و تصویر بدون ایراد پخش می شود. البته گاهی هم بک لایت قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود که در این صورت، هزینه تعمیر تلویزیون شارپ بسیار بالا بوده و گاهی صرفه اقتصادی ندارد.

تعویض بک لایت تلویزیون شارپ

تکنسین های تعمیر تلویزیون sharp تلاش می کنند که بک لایت را تعمیر کنند. با این حال گاهی امکان تعمیر بک لایت تلویزیون وجود ندارد و باید حتما آن را تعویض کرد. مثلا وقتی لامپ ها قابل تعویض نباشند یا آسیب دیدگی بک لایت زیاد باشد، این قطعه قابل تعمیر نیست و راهی جز تعویض آن با یک بک لایت جدید وجود ندارد. در این شرایط، تنها با تعویض کامل بک لایت و استفاده از یک قطعه جدید، می توان عملکرد تلویزیون را به حالت عادی بازگرداند.

مرکز تخصصی تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ

سرویس و تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ در مرکز تخصصی تعمیرات تلویزیون شارپ، شامل تعمیر بک لایت در تلویزیون های ال ای دی LED و تلویزیون های ال سی دی LCD می گردد. جهت آشنایی با روند تعمیر بک لایت در هر دو دستگاه، توضیحاتی مختصر در دو بخش ارائه می گردد:

تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی شارپ

در تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ در صورتی که لامپ های ال ای دی خراب شده باشند ابتدا باید بخش ماژور و صفحات پولاریزه برداشته شود. در مرحله بعد لامپهای معیوب شناسایی شده و لامپ های سالمی جایگزین آنها می شود. (در غالب تعمیرات بک لایت تلویزیون شارپ به دلیل برداشته شدن صفحه ماژور و ضخامت پایین این بخش، احتمال شکستگی پنل وجود دارد. به همین دلیل در فرآیند تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ، عمدتاً از تعمیر این بخش صرف نظر کرده و پنل جدیدی جایگزین پنل قبلی می شود.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال سی دی شارپ

فلورسنت (تعداد آنها بین ۱۰ تا ۱۸ متغیر است)، مدارات و قطعات تأمین کننده ولتاژ است. در تلویزیونهای ال سی دی شارپ، معمولاً تور تولید شده توسط بک لایت پس از مدتی –مثلاً نیم ساعت پس از کار کردن تلویزیون قطع می گردد. قطعی نور بک لایت در واقع به دلیل فعال شدن بخش محافظت کننده از دستگاه یا همان پروتکتور اتفاق می افتد. بدین معنا که با نیمه خراب شدن تعدادی از لامپهای فلورسنت و گرم شدن آنها مدارات پروتکتور فعال شده و جهت حفاظت از دستگاه ولتاژ این بخش را قطع می کنند. در تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ عیب یابی صحیح پیش از اقدام به تعمیر عیب یابی شامل تست قطعات و کنترل کیفیت دستگاه اهمیت ویژه ای دارد.

این مقاله نکات جدیدی را شرح میدهد : چرا تلویزیون شارپ روشن نمی‌شود؟

آشنایی با بک لایت در تلویزیون LED و LCD شارپ

در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی شارپ، مانیتور، سیگنال های تصویر را به قالب پیکسل های رنگی درآورده و آنها را قابل رؤیت می سازد. اما تصویر ایجاد شده برای دیده شدن توسط کاربر نیاز به نور سفید و روشنایی دارد که این نور توسط بک لایت تلویزیون شارپ تولید می گردد. نور بک لایت از پشت به سطح پنل تلویزیون می تابد و پیکسل های روشن شده را قابل دیدن می کند.

در تلویزیون های ال سی دی، نور بک لایت بوسیله لامپهای فلورسنت ایجاد می شود. استفاده از لامپهای فلورسنت به دلیل تولید گرمای بالا و همچنین نیاز به فضای بسیار به تدریج کنار گذاشته شد و طراحان تصمیم به استفاده از لامپهای ال ای دی به گرفتند. دو تصویر زیر به خوبی گویای تفاوت تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی در بکارگیری بک لایت هستند. شما کاربران گرامی می توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات شارپ تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ را دریافت نمایید.

تعمیرات تلویزیون شارپ

تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ همچون خرید آن نیازمند توجه به برخی پارامترهای خاص است، زیرا تعمیر این بخش از دستگاه به نوعی تولد دوباره آن به شمار آمده و در صورتی که بر اساس ضوابط و استانداردهای جهانی انجام پذیرد امکان بازیابی کیفیت اولیه و عملکرد نخستین دستگاه را فراهم می‌سازد.

در همین راستا مرکز  تعمیر تلویزیون sharp با همکاری مجموعه‌ای از مهندسان جوان و متخصص و با بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته روز دنیا در تلاش است تا به تمامی دستگاه‌های معیوب شما تولد دوباره بخشیده و با افزایش عمر مفید آن‌ها، لذت استفاده از یک محصولِ با کیفیت را مجدداً به شما ارزانی دارد.  بهتر است در صورت بروز هر گونه اختلال در عملکرد دستگاه، طی یک تماس، از مشاوره‌های کارشناسان ما در مرکز تعمیرات تلویزیون شارپ بهره‌مند گردید.

طی این تماس، در صورت ابتدایی بودن اشکال، آموزش‌هایی جهت رفع عیوب دستگاه به صورت تلفنی به شما کاربران محترم ارائه می‌گردد. در غیر اینصورت یعنی در صورت تشخیص یک اشکال عمده و فنی شما می‌توانید با تحویل دستگاه خویش به مرکز تعمیر تلویزیون شارپ نسبت به رفع عیوب و اختلالات آن اقدام نمایید.

نمایندگی شارپ و واحدهای تعمیرات شارپ

نمایندگی شارپ در ایران با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان زبده و ماهر خویش در تلاش است تا تخصصی ترین خدمات حوزه سخت افزار و پشتیبانی فنی تجهیزات را به مشتریان، همکاران و هموطنان گرامی ارائه نماید. بدین منظور کارشناسان این مرکز، طی دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای، گزینش شده‌اند و بر ساختار نرم افزاری و سخت افزاری تمامی دستگاه های شارپ آشنایی و تسلط دارند. با توجه به گستردگی خدمات ارائه شده در نمایندگی شارپ، توجه، دقت و تمرکز بر خدمات ارائه شده، جز با ایجاد واحدهای تخصصی امکان‌پذیر نبوده است.

در مرکز تعمیرات شارپ خدمات تخصصی مرتبط با هر محصول صرفاً در پارت مخصوص به همان محصول ارائه می‌گردد. شما کاربران گرامی بسته به نوع دستگاه خویش، پس از ورود به نمایندگی شارپ به واحد مربوطه راهنمایی شده و خدمات تخصصی مورد نیاز خویش را دریافت می‌کنید. در هر یک از واحدهای ارائه دهنده خدمات، کارشناسان متخصصی حضور دارند که راهنما و پاسخگوی شما کاربران گرامی در زمینه اختلالات ایجاد شده در دستگاه و شیوه رفع آنها خواهند بود. جهت آشنایی با پارتهای تعمیرات شارپ و وظایف هر یک از آنها می توانید به بخش زیر مراجعه نمایید.