اشتراک گذاری

تعمیر تیونر تلویزیون شارپ

تعمیر تیونر تلویزیون شارپ یکی از سرویس های تخصصی است که نمایندگی این شرکت در مرکز سخت افزار ایران به کاربران ارائه می دهد. تیونر یک قطعه حساس است که خرابی آن می تواند منجر به بروز مشکلاتی در تصویر شود. به همین دلیل بررسی و ترمیم آن باید توسط تکنسین های مجرب تعمیرات تلویزیون انجام گردد. علاوه بر اهمیت عملکردی، تیونر یکی از ظریف ترین قطعات تلویزیون است که برای ترمیم آن باید از دستگاه ها و ابزار آلات ویژه ای استفاده شود.

در غیر این صورت ممکن است آسیب های این قطعه بیشتر شده و دیگر نتوان آن را تعمیر نمود. به همین دلیل در نمایندگی شارپ، همکاران ما از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیری برای بررسی و ترمیم این قطعه استفاده می کنند. شاید به عنوان یکی از کاربران تلویزیون sharp، کمتر اسم این قطعه را شنیده باشید. اگر چنین است، در این مطلب می توانید اطلاعات جامعی را در مورد عملکرد تیونر تلویزیون شارپ و تعمیرات این قطعه به دست آورید. برای این منظور از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه نمایید.

تیونر تلویزیون چیست؟

همانطور که اشاره شد، تیونر تلویزیون شارپ یکی از مهم ترین قطعات این دستگاه است. این قطعه در گیرنده های دیجیتال نیز وجود دارد و تلویزیون های دارای گیرنده داخلی از آن بهره مند می باشند. این قطعه فرکانس های مختلف را دریافت کرده و پس از انجام پردازش های لازم، آنها را به صدا و تصویر تبدیل می کند. امکان تماشای کانال های مختلف در تلویزیون، حاصل فعالیت تیونر است. به این ترتیب که با انتخاب یک فرکانس دلخواه از میان هزاران فرکانس دریافت شده توسط آنتن، و تبدیل آن به فرکانس های ثابت آی اف صدا و تصویر ، امکان تماشای تصاویر را برای کاربران فراهم می کند.

به این ترتیب شما می توانید هریک از شبکه های مورد نظر خود را در تلویزیون تنظیم کرده و برنامه های آن را تماشا کنید. قطعه ای تحت عنوان مدار کابل و مدار تطبیق امپدانس در تیونر قرار داد که فعالیت های آن را میسر می سازد. در تلویزیون های دارای تیونر، ورودی آنتن مستقیما به این قطعه متصل شده و تیونر هم به صورت برد بر روی شاسی مادر قرار داده شده است. با توجه به پیچیدگی ساختار تیونر تلویزیون شارپ، بهتر است که بررسی و تعمیر این قطعه توسط متخصصین مجرب انجام شود تا از بروز هر گونه خطا و اشتباه در این فرایند جلوگیری به عمل آید. همکاران ما در واحد تعمیرات شارپ این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده اند.

 مشکلات تیونر تلویزیون sharp

پیش تر به ظرافت ها و حساسیت های ساختاری تیونر تلویزیون شارپ اشاره کردیم. این مساله باعث شده که تیونر بسیار آسیب پذیر باشد و احتمال خرابی آن افزایش یابد. یکی از مشکلات رایج تیونر، ضعیف شدن سیگنال ها است. دلیل بروز این مشکل این است که یکی از بخش های تیونر از جمله: ترانزیستور MOSFET، دوآل گیت، آی سی TDA5331، آی سی SDA3202، فیلترهای جدا کننده سه باند و فیلتر میان گذر خروجی دچار نقص شده اند.

در این صورت، شما شاهد قطع و وصل شدن های پی در پی تصویر تلویزیون خواهید بود. دیگر مشکل رایج در تیونر تلویزیون شارپ ، قطع شدن کامل سیگنال ها است. وقتی تلویزیون را روشن می کنید و علی رغم اتصال درست آنتن و کابل های مربوطه، با پیغام عدم وجود سیگنال مواجه می شوید، به این معنی است که تیونر دچار مشکل شده است. در این حالت هم ممکن است که یکی از قطعات داخلی تیونر دچار نقص شده باشند و نیاز به بررسی و ترمیم توسط تکنسین های مجرب تلویزیون داشته باشند.

فرایند تعمیر تیونر تلویزیون شارپ

با توجه به نکات ارائه شده حتما متوجه حساسیت بالای قطعه مورد بحث شده اید. این میزان ظرافت و حساسیت باعث شده که فرایند تعمیر تلویزیون شارپ نیاز به مهارت بسیار بالایی داشته باشد. این فرایند باید در محیطی حرفه ای و توسط تکنسین هایی مجرب و دارای تخصص انجام شود. تعمیرکار باید این قطعه و بخش های مختلف آن را به خوبی بشناسد و بتواند با ظرافت خاصی، مشکلات آن را برطرف نماید.

چنانچه در روند ترمیم این قطعه اشتباهی رخ بدهد، مشکلات جبران ناپذیری در تلویزیون به وجود خواهد آمد. همکاران ما در واحد تعمیرات شارپ مرکز سخت افزار ایران، ابتدا قطعاتی همچون ترانزیستوها، آی سی ها و فیلتر های آن را به دقت مورد بررسی قرار می دهند و سپس، روش مناسب برای تعمیر تیونر تلویزیون را انتخاب و اجرا می نمایند. مراحل ترمیم تیونر در این مرکز با حساسیت و دقت بالایی انجام می شود و همکاران ما نهایت تلاش خود را به کار می بندند که این قطعه به بهترین شکل تعمیر گردد. نتیجه این دقت و حساسیت، رفع مشکل تیونر و ارائه تصویر و صدای بی نقص در تلویزیون شارپ می باشد.

 نمایندگی شارپ در کرج

نمایندگی شارپ در کرج یک دپارتمان تخصصی است که خدمات و سرویس های مربوط به محصولات این کمپانی را به کاربران ارائه می دهد. این دپارتمان از واحدهای مجزایی تشکیل شده که کارکنان هریک از آنها در راستای وصول هدفی واحد یعنی ارائه خدمات مطلوب به کاربران فعالیت می کنند. اهالی محترم استان البرز می توانند با مراجعه به این مرکز، از خدمات فروش و تعمیر محصولات شارپ بهره مند شده و دیگر نیازی به طی مسیر تا نمایندگی تهران نداشته باشند.

واحدهای این مرکز به پیشرفته ترین ابزار و دستگاه های روز دنیا مجهز شده اند و به این ترتیب، دست تعمیرکاران برای بررسی و ترمیم تخصصی محصولات کاملا باز می باشد. لوازم خانگی، ماشین های اداری و تجهیزات جانبی شارپ از جمله محصولاتی هستند که در این نمایندگی پذیرش شده و اقدامات تعمیری آنها انجام می گردد. برای آشنایی هرچه بیشتر با نمایندگی تعمیرات شارپ در کرج و خدمات این مرکز با ما همراه باشید.