اشتراک گذاری

درام در دستگاه کپی چیست

درام یکی از اصلی‌ترین قطعات دستگاه کپی است که وظیفه انتقال پودر تونر بر روی کاغذ را برعهده دارد. درام دستگاه کپی در صورت خرابی امکان تعمیر و تعویض دارد و تشخیص این موضوع نیاز به بررسی آن توسط کارشناسان تعمیرات دستگاه کپی دارد. نوع درام در دستگاه‌های کپی سیاه و سفید با دستگاه‌های کپی رنگی متفاوت است و این موضوع می‌بایست در تعمیر این قطعه مدنظر قرار گیرد.

درام دستگاه کپی چیست

در مورد خرید درام نیز باید توجه داشت که حتما درام اصلیِ خودِ دستگاه تهیه و بر روی آن نصب شود. اگر درام دستگاه کپی اصلی و اورجینال شرکت سازنده نباشد هم باعث مصرف بالاتر پودر کارتریج و دولوپر و هم باعث افزایش فشار وارد شده به دستگاه می‌گردد.

تفاوت درام دستگاه کپی و پرینتر مربوط به نحوه انتقال تصاویر به درام است. یک درام با کیفیت دستگاه کپی با اینکه ممکن است اندکی گران‌تر باشد، ولی بدلیل اینکه نیازی به تعویض مکرر درام نخواهد داشت، می‌تواند در طولانی مدت باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه خرید مواد مصرفی ماشین‌های اداری شود. بطورکلی درام دستگاه‌های کپی را باید پس از هر ۵۰ هزار بار چاپ تعویض کرد.

[ultimate_heading main_heading=”زمان سرویس درام دستگاه کپی” margin_design_tab_text=”” sub_heading_margin=”margin-top:30px;margin-bottom:30px;”]

 کمپانی‌های سازنده برای کیفیت تولید و چاپ، سنسور تشخیص اتوماتیک خرابی درام را در این دستگاه‌ها تعبیه نموده‌اند. این کار دو راه پیش پای کاربر قرار می‌دهد که عبارتند از: خریداری یونیت درام جدید و یا سرویس و تعویض درام دستگاه کپی. یونیت درام دستگاه در قیاس با کارتریج تونر عمر بالاتری دارد. به طور کلی درام دستگاه کپی را باید پس از هر ۵۰ هزار بار چاپ تعویض کرد.

[/ultimate_heading]
درام دستگاه کپی چیست

درام وسیله‌ای استوانه‌ای شکل است که طول آن تقریباً به اندازه طول کارتریج، فوم رول و بلید کارتریج چاپگر لیزری می‌باشد. حساسیت نوری درام و خاصیت رسانایی الکتریکی، اساس و پایه کار درام را تشکیل می‌دهند. نحوه کار درام بر این قرار است که پس از خوانده شدن تصویر موردنظر توسط کامپیوتر یا لپ‌تاپ، اطلاعات تصویر به سطح درام که به صورت استوانه‌ای غلتکی شکل است منتقل می‌شود.

درام که دارای بار اکتریکی مثبت است، بار الکتریکی قسمت‌های مشخص شده تصویر توسط لیزر را تغییر داده و بدین گونه، تونر شارژ را در آن قسمت‌ها جذب می‌نماید. پس از گرم شدن سطح کاغذ، تونر شارژ که به صورت پودر از کارتریج بر روی درام قرار گرفته است، روی سطح کاغذ ذوب شده و به سطح کاغذ می‌چسبد. پس از آن، تونر چسبیده به سطح درام توسط فوم رول تمیز می‌شود. تفاوت درام دستگاه کپی و پرینتر مربوط به نحوه انتقال تصاویر به درام است.

[ultimate_heading main_heading=”نمایندگی شارپ و واحدهای تعمیرات شارپ” heading_tag=”h3″ margin_design_tab_text=”” sub_heading_margin=”margin-top:30px;margin-bottom:30px;”]

نمایندگی شارپ خدمات تخصصی مرتبط با محصولات شارپ را در پارت‌های متعددی به کاربران ارائه می‌دارد. کارشناسان حاضر در این مرکز با تمرکز بر حوزه کاری خویش از ورود به حوزه‌های نامرتبط خودداری کرده و صرفاً در حیطه تخصصی خویش به ارائه خدمات می‌پردازند. واحدهای تعمیرات در نمایندگی شارپ بدلیل تأکید بر اصول و ضوابط مشتری‌مدارانه، اهتمام ویژه‌ای به خدمات‌رسانی سریع با قیمت‌ها و هزینه‌های مصوب شرکتی به هموطنان گرامی دارند.

نمایندگی شارپ در ایران تمامی خدمات این مرکز را بر اساس استانداردهای جهانی و اصول علمی مطرح شده از سوی کمپانی‌ شارپ به کاربران خویش ارائه می‌دارد. شما کاربران گرامی می‌توانید جهت آشنایی هر چه بیشتر با پارت‌های موجود در این مرکز و خدمات تخصصی ارائه شده با آنها به بخش واحدهای تعمیرات شارپ مراجعه نمایید.

[/ultimate_heading]

برخی از اخبار و خواندنی‌های شارپ