اشتراک گذاری

مین برد تلویزیون چیست؟

ممکن است برای شما نیز این پرسش ایجاد شده باشد که مین برد تلویزیون چیست و چه کارکردی دارد. این سوال به ویژه زمانی برای شما مطرح می گردد که تلویزیون شارپ مورد استفاده تان خراب شده و تعمیرکاران عقیده داشته باشند که اشکال پیش آمده در آن ناشی از مین برد تلویزیون است.

همانگونه که می دانید در دنیای امروز، تلویزیون ها به اشکال مختلفی تولید می گردند. تلویزیون های نسل جدید و به اصطلاح LCD، LED و پلاسما در درون خود بردهای متعدد و متفاوتی دارند که هر کدام از آنها وظیفه ای خاص دارند.  مین برد یا برد مادر Main board یکی از بوردهای موجود در دستگاه تلویزیون است که به نوعی اصلی ترین بخش تلویزیون به حساب می آید.

این برد دربردارنده اطلاعات و دستور دهنده اصلی به قسمت های مختلف دستگاه است. بر روی مین برد، پردازشگر تلویزیون و حافظه رم و ورودی و خروجی های مختلف از جمله ورودی صدا، تصویر، یو اس بی و HDMI و … قرار می گیرد. در بخش زیر نمونه ای از مین برد تلویزیون به تصویر در آمده است:

مین برد تلویزیون چیست؟

آیا امکان تعمیر مین برد تلویزیون وجود دارد؟

یکی از شایع‌ترین اشکالات پیش آمده در تلویزیون‌های شارپ و البته سایر مدل‌های تلویزیون در صورت خرابی خرابی مین‌برد است. بروز این اشکال عموماً باعث خاموشی تلویزیون می‌شود و تلویزیون را به حالت استندبای stand by می‌برد.

بروز این مشکل به این صورت است که هنگام تماشای تلویزیون، دستگاه بطور ناگهانی خاموش می‌شود و بعد از روشن کردن دوباره تلویزیون، چراغ پاور جلوی تلویزیون چشمک می‌زند ولی تلویزیون روشن نمی‌شود. مشکل دیگری که در صورت خرابی مین برد تلویزیون ایجاد می‌شود آن است که که تلویزیون روی لوگوی شارپ میماند و با خاموش و روشن کردن تلویزیون تغییری نمی‌کند.

در بیشتر موارد مین برد تلویزیون قابل تعمیر می‌باشد. در صورتیکه امکان جابجایی دستگاه و تحویل آن به مرکز تعمیرات تلویزیون شارپ را ندارید می‌توانید اشکالات پیش آمده در مین برد تلویزیون را با استفاده از روش تعمیر تلویزیون در محلرفع نمایید.

تفاوت ریبال RE-BALL و ری هات REHOT کردن مین برد تلویزیون چیست؟

ریبال کردن مین برد تلویزیون همان ری هات است با این این تفاوت که در صورت اطمینان از آب شدن پایه های آی سی، چندین بار آی سی را تکان های اندکی دهیم و سپس آن را برداریم. (حتی المقدور تلاش شود ترتیب پایه ها به هم نریزد تا نیازی به شابلون زدن نباشد).

در صورت خراب شدن یا غیر منظم بودن پایه های ای سی باید آن ها را با دقت شابلون زد و پایه های روی برد را نیز تمیز کرد و همان آی سی را به صورت صحیح مجدداً روی برد نصب کنیم. (توضیح آنکه  اصطلاح ریبال Reball تنها درباره چیپ ها بکار می رود. چیپ هایی که از توپ قلع برای اتصال استفاده میکنند. ولی Resold در مورد آی سی و سایر المانهای دیگه نیز کاربرد دارد.)

 ریهات کردن مین برد تلویزیون به معنای فلکس زدن به آی سی و حرارت دادن (بسته به نوع آی سی میزان درجه حرارت و شدت باد متغیر است) به آی سی است. در صورت اطمینان از آب شدن کامل پایه های آی سی، چند تکان اندک (حداقل سه بار) به آی سی داده شود. این کار جهت بازسازی پایه های آی سی است که بر اثر رسوب، آب و یا ضربه دچار مشکل شده اند.

برای اطلاع از خدمات نمایندگی تلویزیون شارپ کلیک کنید

اصطلاحات دیگری نیز در ارتباط با مین برد تلویزیون به کار می رود که برخی از آنها عبارتند از:

  • Resold : گرما دادن به چیپ در حدی که قلع آن ذوب شده و سرد کردن آن تا دوباره قلع سرد شود. این کار باعث از بین رفتن لحیم سردی و اتصال مجدد میگردد.
  • Rework : چیپ Reball شده را مجدد بر روی برد گذاشته و با حرارت مناسب آنرا روی برد نصب میکنند.

تعمیرات تلویزیون شارپ

تعمیرات تلویزیون شارپ به ویژه تعمیرات مرتبط با مین برد تلویزیون همچون خرید آن نیازمند توجه به برخی پارامترهای خاص است، زیرا تعمیر این دستگاه به نوعی تولد دوباره آن به شمار آمده و در صورتیکه بر اساس ضوابط و استانداردهای جهانی انجام پذیرد امکان بازیابی کیفیت اولیه و عملکرد نخستین دستگاه را فراهم می‌سازد.

مرکز تعمیر تلویزیون sharp با همکاری مجموعه‌ای از مهندسان جوان و متخصص و با بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته روز دنیا در تلاش است تا به تمامی دستگاه‌های معیوب شما تولد دوباره بخشیده و با افزایش عمر مفید آن‌ها، لذت استفاده از یک محصولِ با کیفیت را مجدداً به شما ارزانی دارد. مرکز تعمیر تلویزیون شارپ ارائه دهنده تمامی خدمات تخصصیِ مرتبط با ارتقاء، ترمیم، بهسازی، سرویس و تعمیرات این محصول است.

این مرکز، با بهره‌‌مندی از پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر و با همکاری جمعی از مهندسان و کارشناسان این حوزه، فضایی ایجاد نموده که در آن می‌توان غالب اختلالات ایجاد شده در این دستگاه را رفع و برطرف نمود. مرکز تعمیر تلویزیون شارپ با تکیه بر مهندسان باسابقه و متعهد خود، یکی از مراکز حال حاضر کشور است که در زمینه ارائه‌ی خدمات تخصصی و فوق تخصصی دستگاه‌های پروژکتور مشغول به کار است و خدمات متنوعی را در زمینه‌های مختلفِ فناوری عرضه می‌دارد.

تعمیر مین برد دستگاه شارپ یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در این مرکز است که در کنار تعمیر سایر قطعات این دستگاه به متقاضیان ارائه می‌گردد.

نمایندگی شارپ و واحدهای تعمیرات شارپ

نمایندگی شارپ در راستای ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، تمامی تلاش و امکانات خویش را در زمینه فروش و تعمیر محصولات شارپ به کار بسته است. این مرکز در تلاش است تا با همکاری نیروهای متخصص و مجرب، روز به‌روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیک‌تر سازد و بالاترین سطح کیفی خدمات را در زمینۀ فروش و سرویس‌های پس از آن به ویژه سرویس های مرتبط با تعمیر مین برد تلویزیون به هموطنان گرامی ارائه نماید.

ویژگی قابل توجه نمایندگی شارپ ضمانت و گارانتی تمامی خدماتی است که توسط کارشناسان این مجموعه ارائه می‌گردد؛ دیگر ویژگی های بارز این مرکز عبارتند از: به‌کارگیری کادر متخصص و باسابقه در امر فروش و تعمیر محصولات شارپ، کنترل‌های دائمی محسوس و نامحسوس بر عملکرد کارمندان نمایندگی شارپ و نظرسنجی از مشتریان محترم، تلاش جهت رسیدن به معیارها و ضوابط بین‌المللی، رسیدگی به شکایات طرح شده از سوی مشتریان و پیگیری تمامی آن‌ها، به‌کارگیری پیشرفته‌ترین ابزار و متدهای تعمیر در واحدهای تعمیر شارپ و …. . شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با دستگاه خویش،تخصصی ترین خدمات سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط را دریافت نمایید. واحدهای تعمیرات شارپ در بخش زیر معرفی می گردند.