اشتراک گذاری

کندانسور یخچال شارپ

تعمیر کندانسور یخچال شارپ یک اقدام مهم و حساس است که در نمایندگی این شرکت انجام می گردد. این قطعه جزء بخش های خنک کننده یخچال است و خرابی آن می تواند سیکل سرمایشی را دچار اختلال کند. رادیاتور یا کندانسور یکی از قطعات مکانیکی یخچال است و وظیفه دارد که گاز مبرد را به مایع تبدیل کند. فرایند کاهش دمایی که در این قطعه انجام می شود در نهایت منجر به خنک شدن محیط داخلی یخچال و مواد غذایی می گردد. خرابی این قطعه و تداوم مشکلات آن، حتی می تواند منجر به فاسد شدن مواد غذایی شود.

به همین دلیل باید کندانسور یا رادیاتور توسط یک متخصص تعمیر یخچال مورد بررسی قرار بگیرد. با توجه به اهمیت این قطعه، تعمیرات آن در نمایندگی شارپ مرکز سخت افزار ایران، توسط جمعی از مجرب ترین تکنسین های تعمیرات لوازم خانگی انجام می شود. برای آشنایی بیشتر با کندانسور یخچال شارپ و نکات تعمیری این قطعه، به ادامه مطلب توجه کنید.

کندانسور چیست؟

کندانسور یخچال شارپ، در بخش خارجی یا بیرونی این محصول قرار دارد و به شکل تعدادی لوله ی پیچ در پیچ در کنار یا بالای موتور تعبیه شده است. گاز مبرد یخچال یا فریون، به وسیله کمپرسور و با فشار زیادی وارد کندانسور می شود. سپس در این بخش دمای گاز کاهش پیدا کرده و به مایع تبدیل می شود. کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی شارپ معتقدند که کندانسور عمل چگالیدن گاز مبرد یا کندانس را با خنک کردن گاز مبرد انجام می دهد.

به همین دلیل هم به رادیاتور، کندانسور گفته می شود. در واقع این قطعه، حرارت گاز فریون را به محیط می دهد و این گاز را به مایع تبدیل می کند. لوله های کندانسور هم به همین دلیل همیشه گرم هستند و می توان این گرما را به راحتی حس کرد. در صورت بروز مشکل در کندانسور یخچال شارپ ، این قطعه نمی تواند مبرد را به مایع تبدیل کند و در نتیجه، فرایند خنک سازی یخچال با مشکل جدی مواجه شده و باید هرچه سریع تر این بخش را تعمیر نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید :کندانسور یخچال شارپ

 مشکلات رایج کندانسور یخچال شارپ

یکی از مشکلات اساسی و رایج کندانسور یخچال شارپ در اثر تجمع آلودگی در سطح لوله های این قطعه به وجود می آید. بیدون بودن کندانسور از یخچال باعث شده که این قطعه در مجاورت عوامل محیطی مثل گرد و خاک و … قرار بگیرد. این مساله موجب شده که گرد و خاک و پرز موکت و فرش بر روی سطح آن نشسته و مثل یک عایق، از انتقال گرما به محیط جلوگیری نماید. بدیهی است که در این شرایط، فرایند تبدیل گاز داغ به مایع سرد دچار مشکل شده و در نتیجه، در اواپراتور سرمای کمی به وجود بیاید.

لذا باید همواره به این نکته توجه داشته باشید که آلودگی رادیاتور می تواند زمینه ساز بروز مشکلات جدی در یخچال شارپ باشد. این مساله حتی مصرف برق یخچال را نیز به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. دیگر مشکل رایج کندانسور یخچال شارپ ، نشتی این قطعه است که موجب نشت گاز و به دنبال آن، ایجاد مشکلاتی در فرایند سرمایشی یخچال خواهد شد. در هر صورت لازم است که مشکل کندانسور یخچال شارپ در اسرع وقت در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی sharp برطرف شود.

 روش های تعمیر کندانسور یخچال sharp

بهترین روش برای تعمیر کندانسور یخچال شارپ ، تمیز کردن این بخش است. برای این کار می توانید از یخچال یا جاروبرقی استفاده کنید. توجه داشته باشید این کار نباید به گونه ای انجام شود که تغییراتی در شکل ظاهری کندانسور ایجاد شود. اگر در حین کار متوجه وجود تغییری در شکل ظاهری کندانسور شدید، باید حتما مراتب را به یک تعمیرکار گزارش دهید. در حین تمیز کردن رادیاتور یخچال شارچ خود، احتیاط کنید و مراقب جریان برق موجود در این قطعه باشید.

در شرایطی که کندانسور دچار نشتی شده باشد، باید اول محل نشتی پیدا شود؛ این کار نیاز به دستگاه ها و ابزار ویژه ای دارد که تنها تعمیرکاران حرفه ای با آنها آشنا هستند. بنابراین در این مورد نیز باید از یک تکنسین دارای تخصص کمک بگیرید. همکاران ما در واحد تعمیرات شارپ مرکز سخت افزار ایران ضمن برخورداری از مهارت و تجربه کافی در این زمینه، تعمیر کندانسور یخچال شارپ را بدون هیچ گونه خطا و اشتباهی انجام می دهند.

 نمایندگی مجاز شارپ

نمایندگی مجاز شارپ، مرکزی است که به صورت قانونی و رسمی خدمات مربوط به محصولات این کمپانی را به کاربران ارائه می دهد. واحدهای فروش و تعمیرات sharp، توسط افرادی اداره می شوند که از سالها تجربه کاری برخوردار بوده و زیر و بم حوزه های مذکور را به خوبی می شناسند.

به همین سبب است که کیفیت خدمات و سرویس های این مرکز در بین کاربران مشهور شده و به انتخاب اول آنها تبدیل شده است. علاوه بر کادر فنی حرفه ای و استفاده از ابزار پیشرفته، این مجاز بودن فعالیت های نمایندگی مورد بحث است که مقدمات رضایت کاربران را فراهم نموده است. نمایندگی مجاز شارپ، در راستای فعالیت قانونی، تمام مجوزهای لازم را از سازمان ها و موسسات ذی ربط دریافت کرده و به این ترتیب، اعتماد کاربران خود را جلب نموده است.