اشتراک گذاری

چرا تلویزیون به اینترنت وصل نمی شود؟

سال هاست که تلویزیون به یکی از اجزای اصلی خانه ها در سراسر دنیا تبدیل شده است. این وسیله مانند دیگر لوازم زندگی بشر همواره در حال تغییر و ارتقاست. این تغییر و ارتقا با همگام شدن عصر اینترنت شکل می گیرد. امروزه قابلیت اتصال به وای فای یکی از ویژگی های بارز تلویزیون های هوشمند برندهای مطرحی چون شارپ می باشد.

با اتصال تلویزیون خود به اینترنت می‌توانید تمامی فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های آنلاین را به راحتی دنبال کنید. علاوه‌ بر این می‌توان با استفاده از مرورگر تلویزیون به جستجو پرداخت. مسلما برای استفاده از چنین قابلیت هایی ابتدا باید دستگاه تلویزیون را به اینترنت متصل نمایید. در این میان ممکن است مشکل وصل نشدن اینترنت تلویزیون براساس دلایل مختلفی به وجود آمده و دردسرساز شود. با همراه باشید تا با راهکارهای رفع این مشکل آشنا شوید.

وصل نشدن اینترنت تلویزیون

رفع مشکل وصل نشدن اینترنت تلویزیون شارپ

گاهی می توان با چند راهکار ساده مشکل وصل نشدن اینترنت تلویزیون را مرتفع ساخت. توصیه می شود پیش از مراجعه به مراکز تعمیراتی راهکارهای زیر را امتحان نمایید.

شبکه ی اتصالی را بررسی کنید

به طور کلی دو حالت برای برقراری اینترنت تلویزیون های هوشمندی چون تلویزیون های کمپانی باکیفیت شارپ وجود دارد:

1- استفاده از کابل اینترنت و شبکه ی

LAN-2 استفاده از فناوری وای فای

به هنگام بروز مشکل وصل نشدن اینترنت تلویزیون لازم است از سلامت کابل مصرفی و یا صحت سیستم کاری وای فای اطمینان حاصل نمایید. فراموش نکنید که سرعت اینترنت در دیگر دستگاه های متصل شده به نت را بررسی نمایید. برای افزایش سرعت اینترنت و آنتن دهی قوی مودم سعی کنید فاصله ی مودم از تلویزیون را کاهش دهید. دقت کنید که این فاصله برای داشتن کیفیت مناسب اینترنت نباید بیش از 7 متر باشد.

قدرت ریستارت در رفع مشکل عدم اتصال اینترنت تلویزیون

ری استارت کردن مودم و تلویزیون هر دو می توانند موجب حل معضل وصل نشدن اینترنت تلویزیون شوند. در واقع با ری استارت دستگاه های دیجیتال می توانید ارتباط های ضعیف و یا قطع شده را دوباره بازسازی کنید. جهت ری استارت تلویزیون، دستگاه را از برق جدا کرده و 20 دقیقه صبر کنید.

سپس تلویزیون را روشن سازید. در فرآیند ری استارت مودم نیز لازم است به مدت 10 دقیقه صبور باشید و مجددا مودم را روشن ساخته و قدرت اینترنت تلویزیون را بررسی کنید.

آپدیت تلویزیون را امتحان کنید

چنانچه نسخه ی آپدیت جدیدی برای سیستم داخلی تلویزیون شما منتشر شده است، تلویزیون خود را آپدیت نمایید. بروزسانی یکی از کارهاییست که می‌تواند عملکرد تلویزیون های برندهای مختلفی چون شارپ را بهبود ببخشد. این فرآیند علاوه بر ارتقا عملکرد تلویزیون می‌تواند قابلیت هایی را به این دستگاه اضافه کند و مشکلات مرتبط با وصل نشدن اینترنت تلویزیون را برطرف سازد. جهت کسب راهنمایی در نحوه ی انجام مراحل آپدیت تلویزیون با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی شارپ تماس حاصل فرمایید.

جداکردن ابزارهای ذخیره ساز از سیستم تلویزیون

به توصیه ی کارشناسان تعمیرات تلویزیون های هوشمند در صورت پیدایش مشکل وصل نشدن اینترنت تلویزیون، رسانه های ذخیره سازی مانند فلش مموری، مموری کارت، هارد اکسترنال و.. را جدا سازید. توجه کنید که متصل ماندن همیشگی این دستگاه ها باعث بروز اختلالات مختلفی در دستگاه تلویزیون می شود. بنابراین جهت جلوگیری از ظهور خرابی های متعدد در سیستم تلویزیون، پس از استفاده از ابزارهای ذخیره سازی، آن ها را از دستگاه جدا سازید.

تنظیم صحیح زمان و ساعت تلویزیون

وارد بخش تنظیمات تلویزیون شوید و در بخش Time & Date اقدام به انتخاب صحیح منطقه ی زمانی کنید. تاریخ و زمان اشتباه می تواند مشکلات مختلفی را چون عدم وصل شدن تلویزیون به اینترنت ایجاد کند.

چرا مرورگر تلویزیون کار نمی کند

دلایلی که ممکن است باعث کار نکردن مرورگر در تلویزیون هوشمند شوند، شامل موارد زیر می‌شود:

  • عدم اتصال اینترنت
  • عدم به‌ روزرسانی نرم‌افزار
  • نادرستی اطلاعات حساب گوگل
  • مشکلات سرور
  • تنظیمات محدودکننده امنیتی

دلایل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت

وصل نشدن تلویزیون به اینترنت به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. در اینجا برخی از دلایل رایج و راهکارهای مرتبط برای حل مشکل آن را بیان می کنیم:

  • مشکلات شبکه Wi Fi

گاهی تلویزیون نمی تواند به شبکه Wi Fi متصل شود به دلیل مشکلات سیگنال، ضعف در پوشش شبکه، یا اختلالات در اتصال بی‌سیم. برای رفع این مشکل، اطمینان حاصل کنید که سیگنال Wi Fi قوی است و تلویزیون در محدوده پوشش شبکه قرار دارد. همچنین می‌توانید روتر را ریستارت کنید و بررسی کنید که شبکه Wi Fi به درستی کار می‌کند.

  • تنظیمات شبکه نادرست

   تنظیمات نادرست یا نامناسب شبکه در تلویزیون باعث مشکلات اتصال می شود. برای رفع این مشکل، به منوی تنظیمات شبکه تلویزیون بروید و مطمئن شوید که تنظیمات Wi Fi به درستی وارد شده‌اند. بررسی کنید که نام شبکه و کلمه عبور به درستی وارد شده باشد.

  • مشکلات با درایور یا نرم‌افزار تلویزیون

   ایرادات در درایورهای شبکه یا نرم‌افزار تلویزیون مانع از اتصال به اینترنت می شوند. به‌روزرسانی نرم‌افزار تلویزیون به نسخه جدیدتر مشکلات نرم‌افزاری را برطرف می کند. بررسی کنید که تلویزیون به آخرین نسخه نرم‌افزار به‌روز شده باشد.

  • مشکلات سخت‌افزاری

مشکلات سخت‌افزاری مانند نقص در ماژول Wi Fi داخلی تلویزیون باعث عدم اتصال به اینترنت می شود. در این موارد، نیاز به بررسی و تعمیر تخصصی توسط تکنسین نمایندگی شارپ دارید.

  • مشکل در روتر یا مودم

اگر سایر دستگاه‌ها نیز قادر به اتصال به اینترنت نیستند، مشکل از روتر یا مودم است. ریستارت کردن روتر یا مودم، بررسی کابل‌های اتصال و اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه‌های شبکه به حل مشکل کمک می کند.

  • تنظیمات پروکسی یا فایروال

تنظیمات پروکسی یا فایروال در شبکه خانگی مانع از اتصال صحیح تلویزیون به اینترنت می شود. بررسی کنید که تنظیمات پروکسی و فایروال به درستی پیکربندی شده باشد و از اتصال تلویزیون به اینترنت جلوگیری نکند.

  • مشکلات ISP ارائه‌دهنده خدمات اینترنت

در برخی موارد، مشکلات از سمت ارائه‌دهنده خدمات اینترنت (ISP) باعث قطع ارتباط با اینترنت می شود. تماس با ISP و بررسی وضعیت اتصال اینترنت  کمک‌کننده خواهد.

چرا وای فای تلویزیون روشن نمی شود؟

مشکل روشن نشدن وای‌فای تلویزیون ممکن است ناشی از چندین دلیل باشد. ابتدا، به تنظیمات شبکه تلویزیون مراجعه کنید و اطمینان حاصل کنید که وای‌فای فعال است، زیرا گاهی اوقات این گزینه به‌طور تصادفی غیرفعال می‌شود. همچنین، برخی تلویزیون‌ها دارای دکمه فیزیکی برای روشن و خاموش کردن وای‌فای هستند، بنابراین بهتر است بررسی کنید که آیا این دکمه روشن است یا خیر. در صورت وجود مشکل نرم‌افزاری، تلویزیون را خاموش کرده و بعد از چند دقیقه دوباره روشن کنید و همچنین مطمئن شوید که نرم‌افزار تلویزیون به‌روز است. 

فاصله تلویزیون از روتر وای‌فای نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد؛ اگر تلویزیون شما از روتر دور است، سیگنال ممکن است ضعیف باشد، بنابراین سعی کنید تلویزیون را نزدیک‌تر به روتر قرار دهید. در برخی موارد، تداخل با دستگاه‌های دیگر نیز می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود، بنابراین در صورت امکان سایر دستگاه‌های بی‌سیم را خاموش کنید و دوباره تلاش کنید. اگر هیچ یک از این مراحل مؤثر واقع نشد، ممکن است نیاز به ریست کردن تلویزیون به تنظیمات کارخانه داشته باشید، اما توجه داشته باشید که این کار تمام تنظیمات و داده‌های شما را پاک خواهد کرد. در نهایت، اگر مشکل همچنان باقی ماند، توصیه می‌شود با یک تکنسین تماس بگیرید تا بررسی‌های لازم انجام شود.

نمایندگی شارپ مرکز مجاز تعمیر تلویزیون شارپ

تلویزیون به عنوان یکی از ملزومات زندگی امروزی، ممکن است ساعات زیادی را در طول شبانه روز روشن باشد. همین مساله باعث می شود که مشکلات متعددی در عملکرد این دستگاه به وجود آمده و آن را نیازمند بررسی و تعمیر تخصصی نماید. نمایندگی تلویزیون شارپ مرکز مجاز تعمیر انواع تلویزیون های باکیفیت برند شارپ می باشد.

این مرکز با ارائه ی خدمات تخصصی فراوانی چون سرویس در محل به طور کاملا حرفه ای فعالیت کرده و کلیه ی عیوب تلویزیون های شارپ را در بالاترین سطح کیفی ممکن مرتفع می سازد. لازم به ذکر است که ارائه ی گارانتی و ضمانت نامه های معتبر کتبی نیز از ویژگی های بارز اقدامات تعمیراتی نمایندگی رسمی شارپ می باشد.

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • حمزه ثبوتی
    23/04/14 9:44 ب.ظ

    سلام وقت بخیر.بنده اخیرا یکدستگاه تلویزیون ۵۵ اینچ مدل ek2 خریده ام هنگام راه اندازی، مودم منزل و gmail شخصی ام رو بطور اتومات ور میداره ولی با وجود اتصال به ایتترنت و تنظیمات تاریخ و ساعت وارد سایت گوگل هم نمیشه . اتصال به اینترنت رو حتی با کابل (lan) و هات اسپات گوشی اندروید هم تست کرده ام ولی با وجود پیغام اتصال به اینترنت وارد سایت نمیشه. لطفا اعلام نظر فرمائید
    با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

14 − 11 =