اشتراک گذاری

تاریخچه شرکت شارپ

شرکت sharp ژاپن يکي از بزرگ‌ترين و قديمي‌ترين توليدکنندگان ژاپني کالاهاي مصرفي است و نمایندگی  sharp در تهران sharp service می باشد . شرکت sharp در سال ۱۹۱۲ تاسيس شده و به زودي صد و چهارمین سالگرد خود را جشن خواهند گرفت. فلسفه و باور موسسين اين کمپاني آن است که ديگران از اين شرکت تقليد کنند.

شرکت sharp ژاپن ۴۵ درصد سهم بازار ژاپن را در اختيار دارد و همچنين رهبر بازار در تعدد نوع گوشي‌هاي موبايل در ژاپن مي‌باشد.

کسب و کار اين شرکت يادآور مرام و منش تجارت خانه‌هاي باستاني ژاپن بوده و تا حد زيادي بر پايه اخلاص، خلاقيت و کارهاي دشوار بنا نهاده شده است. شرکت sharp در بسياري از زمينه‌ها بيشتر به عنوان توليدکننده سنتي الکترونيک شناخته مي‌شده، ولي به دنبال بين‌المللي‌سازي شرکت خود بوده است و همچنین در بازارهاي خارجي نيز هدف خود را جذب موفقيت‌هاي کلي قرار داده است.

تاریخچه شرکت شارپ

بررسی تاریخچه شرکت شارپ

  • شرکت sharp در سال ۱۹۱۲ به عنوان يک کارگاه فلزکاري توسط مخترعي به نام «توکوجي‌هاياکاوا» (Tokuji Hayakawa) در اوزاکا تاسيس شد. ‌هاياکاوا به نوآوري علاقه بسيار زيادي داشت و اولين اختراع او چفت قلاب بود. پس از سه سال، اختراع جديد او که يک مداد مکانيکي بود به پايان رسيد.
  • اين مداد که از سرب گرافيت جمع شدني در ميله فلزي ساخته شده بود و هيچگاه کند نمي‌شد، «مداد هميشه sharp» نام داشت. مداد هميشه sharp برنده بهترين اختراع ثبت شده در ژاپن و ايالات متحده گرديد و تقاضا براي اين دستگاه ساده و با دوام بسيار زياد شد. ‌هاياکاوا براي تسهيل در توليد بيشتر خط مونتاژ را به يک کارخانه بزرگ‌تر انتقال داد.
    در سپتامبر ۱۹۲۳ زلزله بزرگ کانتو باعث آتش‌سوزي و نابود شدن کارخانه sharp گرديد و‌هاياکاوا و همسر و فرزندانش دچار افسردگي شديدي شدند. يک سال بعد، کارخانه بازسازي شد و توليد مداد هميشه sharp از سرگرفته شد.‌ هاياکاوا همچنين علاقه‌مند شد که يک محصول جديد بسازد و مطالعات او براي توليد راديو آغاز شد.
  • اولين مجموعه راديو که در اوايل دهه ۱۹۲۰ از سوي ايالات متحده به ژاپن وارد شده بود، راديو کريستال بود.‌ هاياکاوا با درک کمي‌ از راديو يا حتي برق، تنها چند ماه پس از ورود اين تکنولوژي پس از مطالعه و آزمايش، مجموعه‌اي از تکنولوژي ژاپني توليدشده در داخل کشور را براي دريافت سيگنال از سرويس راديو و تلويزيون اختراع کرد.
  • در سال ۱۹۲۹ sharp ژاپن، به عنوان توليدکننده پيشرو راديويي تاسيس شد. اين شرکت تا حد زيادي در سال‌هاي بعد گسترش يافت.
  • در سال ۱۹۳۵ شرکت شارپ نياز به سازماندهي مجدد پيدا کرد.
    در طول جنگ جهاني‌دوم ‌هاياکاوا شرکت خود را براي توليد دستگاه‌هاي نظامي‌ بازسازي کرد. در آن زمان شرکت‌ها، به موجب قوانين صنعتي جديد براي تمرکز ظرفيت صنعتي، مجبور شدند به توليد ابزارآلات نظامي ‌بپردازند.
  • در سال ۱۹۴۲، به دليل آسيب‌هاي جنگي كه شركت sharp ديده بود و در حالي که صنايع ديگر با پاکسازي بقاياي جنگي، حمايت خود را از صنعت نشان مي‌دادند، بزرگ‌ترين نگراني‌هاي ‌هاياکاوا، بازسازي شرکت خود و زنده ماندن پس از رکود اقتصادي ژاپن بود.
  • در اواسط دهه ۱۹۵۰ شرکت به توسعه تلويزيون رنگي پرداخت و توليدات خود را در سال ۱۹۶۲ با توليد يک اجاق مايکروويو تجاري دنبال کرد. در سال ۱۹۶۴ به توليد ماشين حساب پرداخت که براي اولين بار در جهان داراي ترانزيستور بود.
  • سال ۱۹۷۰در طول دهه ۱۹۷۰، شرکت شارپ ژاپن موقعيت خود را در کالاهاي مصرفي با گسترش خط توليد محصولاتي مانند يخچال، ماشين‌لباسشويي، پخش استريو قابل حمل، دستگاه‌هاي کپي، ميز کامپيوتر، تجهيزات تصويري و واکمن تقويت کرد.

در ۷ سال اخير، شرکت sharp به طور متوالي بزرگ‌ترين شرکت تامين‌کننده محصولات اداري و کپي بوده و در جهان مقام دوم را دارا مي‌باشد. همچنين ساخت دستگاه‌ها و اجاق‌هاي بخارپز و توليد سلول‌هاي انرژي خورشيدي توسط شارپ که در ۷ سال گذشته سهم اول بازار را به خود اختصاص داده است، حائز اهميت است.
در زمينه تلويزيون‌هاي LCD با توجه به تقاضاي بسيار بالا براي اين محصول در جهان، در سال ۲۰۱۰، شرکت شارپ به توليد صد ميليون دستگاه در سال خواهد رسيد. در آينده نيز شاهد تغييراتي در زمينه استفاده از ادوات موبايل و ايجاد موبايل و شبکه‌هاي داخلي لوازم خانگي توسط اين شرکت خواهيم بود.

شارپ با داشتن بيش از ۶۴ هزار کارمند در سراسر جهان، در سال جاري ميلادي، درآمدي بالغ بر ۳۳ ميليارد دلار داشته است.

نمایندگی شارپ و واحدهای تعمیرات شارپ

نمایندگی شارپ با طراحی پارتهای تعمیر تفکیک شده تخصصی ترین تعمیرات را به کاربران گرامی ارائه میدهد. طراحی واحدهای تعمیرات شارپ به شکل مجزا موجب گشته کارشناسان در هر پارت تعمیرات مربوط به یک محصول را انجام دهند . واضح است تمرکز بر تعمیر یک محصول سبب افزایش راندمان کار تعمیرکاران میگردد.

به دلیل مجزا بودن کارگاههای فنی این مرکز کاربران برای دریافت انواع سرویس و تعمیر دستگاه خود باید به واحد مرتبط با دستگاه مراجعه کنند. کادرفنی این مرکز پس از اتمام پروسه تعمیر به ارائه گارانتی میپردازند. بدیهی است از این طریق قصد داریم رضایت شما عزیزان را درزمینه پشتیبانی نیز جلب نماییم. تکنسینهای ما با بکارگیری بهترین تجهیزات در کارگاههای مجهز مشکل داغ شدن تبلت شما کاربر محترم را با بهترین کیفیت رفع مینمایند.

تلویزیون شارپ تولید کدام کشور است ؟ 

شارپ یک شرکت ژاپنی است . تلویزیون های شارپ ساخت ژاپن هستد. این تلویزیون ها علاوه بر ژاپن  در کشورهای چین ، لهستان ،  مالزی و.. نیز مونتاژ شده و به سراسر دنیا ارسال می شوند.