اشتراک گذاری

ارورهای دستگاه کپی شارپ

ارورهای دستگاه کپی شارپ در واقع راهنمای تشخیص نوع اشکال پیش آمده در دستگاه هستند. به عبارتی دیگر، هرگاه دستگاه کپی، در حین کار دچار اختلال گردد، نوع اختلال پیش آمده توسط یک کد به کاربر اعلام می‌گردد. دانستن کد پیغام خطا می تواند در عیب یابی دستگاه به کاربر کمک کند. مثلا کد CH اخطاری است که با مشاهده آن می‌بایست مواردی چون بسته نبودن درب بغل دستگاه، بسته نبودن درب جلویی دستگاه یا درست جا نگرفتن کارتریج بررسی گردد.

یا زمانی که دستگاه کپی، کد خطای F2 (دال بر قفل شدن دستگاه) را نشان می‌دهد می توان با وارد کردن کد مورد نیاز، دستگاه را آزاد کرد. اگر از کاربران دستگاه‌های کپی شارپ هستید می‌توانید با مراجعه به بخش‌های آتی با برخی از ارورهای دستگاه کپی شارپ آشنا شوید. آشنایی با ارورهای کپی Sharp به شما کمک می‌کند تا نوع اشکال پیش آمده در دستگاه را به درستی تشخیص دهید و جهت رفع آن کارامدترین روش را به کار ببرید. در صورت مواجهه با هر گونه اشکال در روند تعمیر دستگاه می توانید از کارشناسان تعمیر دستگاه کپی کمک بگیرید.

ارورهای دستگاه کپی شارپ

معرفی خطاهای دستگاه کپی شارپ

کد H5 01:

یک خطای فیوزینگی است که با ریست کد ۱۴ رفع می شود. (علت: گیر کردن کاغذ داخل فیوزینگ و یا لامپ فیوزینگ خاموش مانده است)

کد L6 10:

قفل شدن پولیانگ موتور در یونیت لیزر

کد US 04:

قابل خواندن نبودن برنامه پروگرام EEP ROM در دستگاه یا عدم سازگاری سریال EEP ROM با دستگاه

کد E7 01:

با کد ۲۶ ثانویه ۳۹ را چک کنید اگر عدد ۱ بود روی صفر بگذارید و اگر صفر بود برد دستگاه تعویض شود.

کد E7 02:

مشکل در قرار گرفتن لیزر یونیت در داخل دستگاه؛ احتمال وجود مانع جلوی خروجی لیزر

کد H2 01:

خطای فیوزینگ؛ نیاز به تعویض ترمیستور فیوزینگ

کد E7 16:

غیر طبیعی بودن خروجی لیزر؛ نیاز به تعویض لیزر یونیت و یا پاور دستگاه

کد F2 40:

خطای سنسور ACT (مقدار تونر داخل دولوپر کم است.)

کد F2 64:

وجود اشکال در انتقال تونر به داخل تانک دولوپر؛ نیاز به تعویض کارتریج تونر

کد F2 70:

اشتباه بودن مدل کارتریج و نیازه به تعویض کارتریج

کد F5 02:

روشن نشدن لامپ اسکنر؛ تست لامپ با کد ۵ ثانویه ۳ برای سالم بودن لامپ

کد H2 00:

خطای فیوزینگ؛ نیاز به تست ترمیستور فیوزینگ

کد U2 04:

بررسی EEP ROM با کد ۱۶ ریست شود. (مشکل در EEP Rom)

کد L4 31:

بررسی اتصال دستگاه، تعویض فن، احتمال خرابی فن فیوزینگ

کد L4 32:

قفل شدن PS Fan، نیاز به بررسی اتصال و در صورت نیاز تعویض

خطای F2 می زند و کار نمی کند:

سوختگی چیپ ست و تمام شدن پودر تونر؛ نیاز به تعویض همزمان تونر و چیپ ست کپی شارپ

کد CH چشمک زن:

نبود تونر کارتریج در درون دستگاه کپی

کد CH ثابت:

باز بودن درب بغل یا باز بودن درب جلو

کد L4 01:

قفل بودن موتور اصلی؛ نیاز به بررسی اتصال بین موتور و برد، چرخ دهنده‌ها و بخش‌های متصل به موتور، تعویض موتور و یا برد اصلی

کد L3 00:

مشکل در سنسور اسکنر؛ نیاز به بررسی و تست سنسور اسکنر، آینه‌های اسکنر، موتور اسکنر و اتصال بین موتور و برد

کد L1 00:

مشکل در اسکنر؛ نیاز به بررسی سنسور اسکنر، آینه های اسکنر، موتور اسکنر و اتصال بین موتور و برد.

کد H3 00:

بالا رفتن دمای هات رولر

کد H3 01:

بالا بودن دمای هات رولر

کد H4 00:

پایین بودن دمای هات رولر

کد خطای U2 در دستگاه کپی شارپ

یکی دیگر از رایج ترین ارورهای دستگاه کپی شارپ، ارور U2 یا U2 04 است. این ارور مربوط به یک بخش بسیار مهم در دستگاه کپی به نام حافظه EEP ROM است. این بخش در قسمت کنترلر دستگاه کپی است و نوعی حافظه خواندنی و نوشتنی است که می توان آن را مجددا برنامه ریزی کرد. زمانی که این ارور نمایش داده می شود به این معنی است که در عملکرد خواندن و نوشتن این حافظه مشکل ایجاد شده است. در این شرایط بهتر است شما شخصا هیچ اقدامی انجام ندهید و در اسرع وقت از یک مرکز تعمیرات تخصصی دستگاه های کپی شارپ برای بررسی و عیب یابی دستگاه کپی کمک بگیرید. معمولا با تعمیر یا تعویض EEP ROM می توان ارور به وجود آمده در دستگاه کپی شارپ را برطرف کرد.

کد خطای U2 در دستگاه کپی شارپ

رفع ارورهای دستگاه کپی شارپ

رفع ارورهای دستگاه کپی شارپ تنها از طریق آشنایی با معنای این کدخطاها امکان‌پذیر است. به عبارتی دیگر برای رفع ارورهای دستگاه کپی، می‌بایست از این موضوع که هر کد خطا بیانگر چه اشکالی است، آگاهی داشت. البته به دلیل فراوانی کدخطاها، امکان حفظ تمامی آنها وجود ندارد و کاربر ناچار است با مشاهده هر کدخطا به دفترچه راهنمای دستگاه کپی مراجعه کند. (در فضای اینترنت نیز برخی از کدخطاها و معنای آنها وجود دارد). نکته دیگر آنکه کدخطای هر دستگاه با دستگاه دیگر تفاوت دارد. از این رو جهت رفع ارورهای دستگاه کپی شارپ ، به نوع و مدل دستگاه و ارورهای اختصاصی آن توجه شود.

چند نکته درباره کدهای خطا فتوکپی شارپ

برای رفع ارورهای دستگاه کپی شارپ نیاز است تا به چند نکته توجه داشته باشید. نکته نخست آنکه ارورهای به نمایش آمده توسط هر دستگاه کپی، مختص همان دستگاه کپی است. بنابراین در صورت مشاهده کدخطا در دستگاه کپی شارپ، شما نمی‌توانید برای رفع آن، از همان شیوه‌ای استفاده نمایید که برای مثال کاربر دستگاه کپی توشیبا استفاده می‌کند.

نکته دیگر آنکه روش‌های رفع کدخطاهای دستگاه‌های کپی یک برند، معمولاً در میان سری‌های یک دستگاه کپی، مشترک است. برای مثال شیوه رفع یک کدخطا ممکن است در یک سری از تمامی دستگاه‌های کپی شارپ مشترک باشد. بنابراین می‌توان از همان شیوه برای تمامی دستگاه‌های کپی شارپ استفاده کرد (البته ابتدا از این مساله مطمئن گردید).

نکته آخر آنکه به دلیل فراوانی ارورهای دستگاه کپی شارپ، امکان حفظ تمامی آنها وجود ندارد. بنابراین در صورت مواجهه با یک کدخطا و عدم آگاهی از شیوه رفع آن می‌توانید به دفترچه راهنمای دستگاه کپی مراجعه فرمایید. (در فضای اینترنت نیز برخی از کدخطاها و معنای آنها وجود دارد).

کدهای خطای فتوکپی شارپ

تعمیر دستگاه کپی شارپ

تعمیرات فتوکپی شارپ در این مرکز به دست کارشناسانی انجام می‌پذیرد که ضمن دارا بودن مدارک تخصصی، به دلیل حضور در دوره‌های آموزشی-تخصصی قادر به رفع و حل غالب عیوب و اختلالات ایجاد شده در دستگاه کپی شارپ اعم از اختلالات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و ارورهای دستگاه کپی شارپ گشته‌اند.

گزینش کارشناسان این مجموعه پس از آنالیزهای بسیار صورت گرفته و متخصصان این حوزه پس از طی دوره‌های علمی و عملی به همکاری فراخوانده شدند. کارشناسان این مرکز ارائه‌دهندۀ خدمات تعمیرات کپی شارپ به دو شیوه «تعمیر در محل» و «تعمیر در مرکز» هستند و شما می‌توانید بسته به شرایط خود، درخواست انجام تعمیر کپی شارپ به یکی از دوشیوه را داشته باشید.

نمایندگی تعمیرات شارپ

نمایندگی تعمیرات شارپ فعالیت خود را همزمان با ورود دستگاه‌های توشیبا به درون کشور آغاز کرده و همگام با تکنولوژی‌های به‌کار رفته در این صنعت، تجهیزات و ابزار خود را به‌روز رسانی ساخته است. مدیریت مرکز تعمیرات شارپ همواره با برگزاری دوره‌های تخصصی تعمیر برای کارشناسان خویش، درصدد همگام‌سازی مباحث نظری و فنی کارشناسان تعمیرات توشیبا با تکنولوژی‌های روز دنیا بوده است؛ خروجی این دوره‌ها متخصصانی متبحر بوده است که با به‌روزترین متدها و تکنیک‌های تعمیر آشنا گشته‌ و قادر به رفع تمامی عیوب موجود در این دستگاه گشته‌اند.

کارشناسان مرکز تعمیرات شارپ بخشی از دانش فنی خویش را از طریق آنالیز دستگاه های توشیبا و گردآوری اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری آنها کسب نموده اند. شما کاربران گرامی با حضور در مرکز تعمیرات شارپ از تخصصی ترین خدمات مرتبط بهره مند گردید. واحدهای ارائه‌دهنده خدمات در نمایندگی تعمیرات شارپ در بخش زیر معرفی گشته‌‌اند.

نمایندگی شارپ

نمایندگی شارپ

نمایندگی شارپ در راستای ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، تمامی تلاش و امکانات خویش را در زمینه فروش و تعمیر محصولات شارپ به کار بسته است. این مرکز در تلاش است تا با همکاری نیروهای متخصص و مجرب، روز به‌روز خود را به استانداردهای جهانی این حوزه نزدیک‌تر سازد و بالاترین سطح کیفی خدمات را در زمینۀ فروش و سرویس‌های پس از آن به هموطنان گرامی ارائه نماید.

ویژگی قابل توجه نمایندگی شارپ ضمانت و گارانتی تمامی خدماتی است که توسط کارشناسان این مجموعه ارائه می‌گردد. شما کاربران گرامی می توانید با حضور در این مرکز و مراجعه به پارت تخصصی مرتبط با دستگاه خویش، تخصصی ترین خدمات سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط را دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پنج × 5 =