اشتراک گذاری

بررسی دلایل برفک زدن یخچال شارپ

دلیل برفک زدن یخچال شارپ چیست؟ سه عامل مهم در بروز چنین مشکلی دست دارند که شامل: قرارگیری یخچال در محلی نامناسب، خرابی لاستیک دور درب یخچال و همچنین خرابی ترموستات یخچال می باشند.

اگر مشکل از محل قرارگیری یخچال و لاستیک درب آن باشد که به راحتی می توانید با تغییر محل یخچال یا تعویض لاستیک درب یخچال از شر مشکل برفک زدن آن خلاص شوید؛ اما اگر مشکل از خرابی ترموستات باشد، باید عیب یابی و تعمیرات تخصصی آن را به تکنسین های نمایندگی تعمیرات یخچال شارپ بسپارید. در ادامه هر یک از عواملی که موجب برفک زدن یخچال شارپ می شوند را بررسی خواهیم کرد. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

علت برفک زدن یخچال شارپ چیست؟

• محل نامناسب قرارگیری یخچال

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در برفک زدن دائمی یخچال شارپ دست داشته باشد، قرار دادن آن در محلی نامناسب است؛ چراکه اگر فضای آشپزخانه شما که یخچال شارپ را در آن قرار داده اید دما و رطوبت زیادی داشته باشد، هر باری که درب یخچال را باز و بسته می کنید، رطوبت و دمای بالایی که در خارج از محیط یخچال قرار دارند، وارد آن می شوند؛ در نتیجه یخچال دائما برفک می زند. توجه داشته باشید مهم ترین وسایلی که می توانند دمای محیط اطراف یخچال را بالا ببرند شامل: سماور، اجاق‌گاز، بخاری، شوفاژ، نور مستقیم خورشید و … می باشند.

بنابراین تا جایی که می توانید باید سعی کنید یخچال را از وسیله‌های گرمایشی دور نگه دارید. زیرا هر یک از این موارد، خود به‌تنهایی گرمای زیادی را تولید می کند و با هر بار باز و بسته شدن درب، این گرما وارد یخچال شده و موتور را گرم نگه می‌دارد و در نتیجه، باعث برفک زدن یخچال فریزر خواهد شد. در ضمن فراموش نکنید یخچال باید در مکانی نصب شود که از پشت و کناره ها ، 10 سانتی متر فاصله داشته باشد.

برفک زدن یخچال

• خرابی لاستیک دور درب یخچال

یکی دیگر از مهم ترین عواملی که موجب برفک زدن یخچال شارپ می شود، خرابی لاستیک دور درب یخچال است. درواقع لاستیک دور درب یخچال یک قطعه مصرفی است که پوسیدگی و خرابی آن پس از گذشت مدتی کاملا طبیعی است؛ بنابراین همیشه حواستان به لاستیک دور درب یخچال باشد.

از رایج ترین مشکلاتی که اکثر اوقات برای لاستیک درب یخچال به وجود می آید، می توان به ساییدگی، شل شدن، پارگی و کنده شدن اشاره کرد.

درصورتی که لاستیک درب یخچال شما نیز به هر یک از این مشکلات دچار شده است بهتر است سریعا آن را تعویض کنید؛ چراکه خرابی لاستیک درب یخچال موجب می شود که هوای خارج از یخچال وارد آن شده و در نتیجه یخچال برفک بزند.

• خراب شدن ترموستات یخچال

خرابی ترموستات یخچال نیز در برفک زدن یخچال شارپ دست دارد. ترموستات یا رله دما، نوعی کنترل کننده دمای خودکار می باشد که وظیفه دارد دمای داخل یخچال را ثابت نگه دارد؛ به گونه ای که وقتی درب یخچال را باز می کنید و هوای گرم وارد آن می شود.

ترموستات فرمان کار کردن به کمپرسور را ارسال می کند و موتور یخچال شروع به کار کردن می کند و همین مسئله موجب می شود که دمای داخل یخچال کاهش پیدا کرده و تنظیم شود؛ سپس ترموستات به کمپرسور فرمان خاموش شدن می دهد.

زمانی که برای ترموستات یخچال مشکلی به وجود بیاید، دیگر نمی تواند به کمپرسور فرمان روشن یا خاموش شدن را ارسال کند به همین دلیل دمای داخل یخچال تنظیم نشده و همین مسئله موجب برفک زدن آن می شود.