اشتراک گذاری

روشن شدن چراغ تونر شارپ

در این مقاله دلایل روشن شدن چراغ تونر شارپ، روشن ماندن این چراغ و نیز راهکارهای رفع مشکلات احتمالی را بررسی می کنیم. برخی از کاربران دستگاه کپی شارپ و یا پرینتر، عنوان می کنند که پس از شارژ کارتریج و هنگام روشن کردن دستگاه، چراغ مربوط به تونر آن روشن می شود. قبلا در همین وب سایت، روشن شدن چراغ خورشیدی کپی شارپ را بررسی کردیم و گفتیم که این اتفاق به معنی تمام شدن عمر دولوپر است و باید این ماده تعویض گردد.

روشن ماندن چراغ تونر و یا چشمک زدن آن هم می تواند به تمام شدن تونر و یا بروز مشکلی در خصوص این ماده مصرفی اشاره داشته باشد. با این حال ممکن است دلایل دیگری هم وجود داشته باشند که نیاز به بررسی بیشتری دارند. بنابراین بهتر است برای اطمینان بیشتر، عیب یابی و رفع مشکل روشن شدن چراغ تونر شارپ را به تکنسین های تعمیر پرینتر در نمایندگی شارپ مرکز سخت افزار ایران محول کنید.

روشن شدن چراغ تونر شارپ

علت روشن شدن چراغ تونر شارپ

چراغ تونر، کاربر را در جریان وضعیت این ماده مصرفی قرار می دهد. بنابراین معمولا روشن شدن این چراغ به شما می گوید که تونر تمام شده است و یا نیاز به بررسی دارد. اما گاهی چراغ تونر درست زمانی روشن می شود که کارتریج به تازگی شارژ شده است. در این حالت پرینتر عملیات چاپ را انجام نمی دهد و معمولا با ارور Printer is offline مواجه می شوید. این مورد می توان نشان دهنده بروز یک ایراد در کارتریج یا درام باشد. احتمال وجود ایرادات نرم افزاری هم ضعیف نیست. مثلا ممکن است درایور پرینتر درست نصب نشده باشد یا نیاز به آپدیت داشته باشد. در هر صورت روشن شدن چراغ تونر شارپ، چیزی نیست که به سادگی از کنار آن عبور کنید. باید مسئله را بررسی کرده و مشکل را حل کنید.

این مطلب جذاب را از دست ندهید :تعمیر درام دستگاه پرینتر شارپ

رفع مشکل روشن شدن چراغ تونر شارپ

اگر چراغ تونر چاپگر sharp شما روشن است، اقدامات زیر را برای رفع مشکل انجام دهید:

  • قبل از هر کاری مطمئن شوید که پرینتر به درستی به رایانه وصل شده است.
  • بدون جدا کردن پرینتر از کامپیوتر، آن را خاموش کنید.
  • درب جلوی چاپگر را باز کنید.
  • مجموعه درام و کارتریج را بیرون بیاورید.
  •  کارتریج را از درام پرینتر جدا کرده و پس از چند ثانیه مجددا آن را وصل کنید.
  • کارتریج و درام را در پرینتر قرار داده و مطمئن شوید که به درستی جا گرفته است.
  • دکمه Go را نگه داشته و پرینتر را روشن کنید.
  • در این مرحله رفع مشکل روشن شدن چراغ تونر شارپ و بعد از روشن شدن چراغ های toner . drum . error ، کلید Go را رها کنید.
  • بعد از 2 ثانیه 2 بار دکمه Go را پشت سر هم فشار دهید.
  • دو ثانیه بعد، مجددا دکمه GO را 5 بار فشار دهید.
  • در نهایت درب جلویی پرینتر را ببندید.
  • پرینتر را روشن کرده و یک بار آن را خاموش و روشن کنید.

اگر مشکل حل نشد، از تیم تعمیر پرینتر شارپ در محل برای عیب یابی تخصصی تر دستگاه کمک بگیرید.

چشمک زدن چراغ تونر شارپ

روشن شدن چراغ  تونر شارپ گاهی به شکل دیگری اتفاق می افتد. به این ترتیب که در برخی موارد، این چراغ شروع به چشمک زدن کرده و روند پرینت را مختل می کند. البته این وضعیت بیشتر در مدل های خاصی اتفاق می افتد. اما اگر با آن مواجه شدید، اول اتصالات مربوط به کارتریج و اتصال آن روی برد دی سی را چک کنید. اگر با ساختار داخلی پرینتر آشنایی ندارید، بهتر است برای این کار از تعمیرکاران مجرب کمک بگیرید. یک دریچه کوچک در کنار کارتریج وجود دارد که باید آن را بررسی کنید. معمولا این دریچه بعد از جا زدن کارتریج باز می شود و اتصال زیر آن موجب شناسایی کارتریج در دستگاه می گردد. در صورتی که این دریچه باز نشود، ممکن است چراغ تونر به حالت چشمک زدن در بیاید.