اشتراک گذاری

علت گرم نکردن کولر گازی و نحوه رفع آن

گرم نکردن کولر گازی در فصل زمستان، دلایل مختلفی دارد. ممکن است قطعاتی آسیب دیده باشند و یا مسئله بسیار ساده تر بوده و به راحتی حل شود. در این شرایط فاز گرمایش کولر به درستی کار نکرده و محیط توسط این دستگاه گرم نمی شود. حتی ممکن است در زمستان، کولر باد خنک تولید کرده و محیط را سردتر کند.

در این مقاله ما دلایل گرم نکردن کولر گازی را بررسی می کنیم. همچنین راهکارهایی را به شما آموزش می دهیم تا با اجرای آنها این مشکل را حل کنید. شما می توانید برای دریافت راهنمایی و خدمات تخصصی در این زمینه با نمایندگی شارپ در مرکز سخت افزار ایران تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان تعمیر کولر گازی بهره مند شوید.

علت گرم نکردن کولر گازی و نحوه رفع آن

دلایل گرم نکردن کولر گازی

یکی از مهم ترین عواملی که مانع از گرم کردن کولرگازی در فصل زمستان می شود، کاهش گاز است. گاز فریون در گرمایش کولر گازی هم تاثیرگذار است و اگر حجم آن کاهش پیدا کند، محیط به اندازه کافی گرم نمی شود. همچنین در صورتی که فن ایراد داشته باشد، گرمایش کولر مختل می شود. آلودگی فیلترها، خرابی ترموستات، خرابی برد الکترونیکی، از کار افتادن سنسور دمایی، انسداد ورودی هوا، خرابی کمپرسور و شیر برقی هم دلایل دیگر گرم نکرن کولر گازی هستند. در بخش های بعدی، نحوه برطرف کردن هریک از این ایرادات را به شما آموزش می دهیم.

راهکارهای حل مشکل کاهش گرمای کولر گازی

شارژ گاز کولر گازی

اگر گرم نکردن کولر گازی مربوط به کاهش حجم گاز باشد، می توان با شارژ گاز کولر گازی، مشکل را حل کرد. البته برای این کار باید از کارشناسان مجرب تعمیرات کولر گازی کمک بگیرید. شارژ گاز نیاز به مهارت دارد و روش انجام این کار هم با توجه به مدل دستگاه متفاوت است.

تعمیر یا تعویض فن کولر گازی

روش دیگر برای حل مشکل کاهش گرمای کولر گازی شارپ و سایر برندها تعمیر یا تعویض فن است. به طور کلی خرابی فن کولرگازی، موجب بروز مشکلات مختلفی در این دستگاه می شود. این در حالی است که با تعمیر فن یا تعویض آن می توان این مشکلات را برطرف کرد.

پاکسازی فیلترهای کولر گازی

برای رفع مشکل گرم نکردن کولر گازی، فیلترها را پاکسازی کنید! فیلترهای کولر گازی به مرور زمان با چربی و گرد و خاک و … مسدود می شوند و عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهند. به همین دلیل باید هر چند وقت یک بار، فیلترها را شستشو داده و تمیز کرد؛ در غیر این صورت ممکن است دیگر قطعات هم در معرض آسیب دیدگی قرار بگیرند. در صورتی که آلودگی فیلترها زیاد باشد و یا آسیب دیده باشند، باید آنها را با فیلترهای جدید جایگزین کرد تا عملکرد کولر به حالت عادی بازگردد.

تعویض ترموستات کولر گازی

اگر به تازگی گاز کولر گازی را شارژ کرده اید و با این وجود گرمادهی آن کاهش پیدا کرده است، بد نیست ترموستات را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض نمایید. ترموستات کولر وظیفه تنظیم دما طبق ریموت کنترل را بر عهده دارد و خرابی آن موجب گرم نکردن کولر گازی می شود. این قطعه تعمیرپذیر نیست و در صورت خرابی، حتما باید آن را تعویض کرد.

تعمیر و تعویض برد الکترونیکی

برد الکترونیکی، مغز کولر گازی است و خرابی آن مشکلات زیادی را در عملکرد دستگاه ایجاد می کند. در برخی از موارد ممکن است گرم نکردن کولر گازی هم ناشی از خرابی و از کار افتادن برد باشد. دقت کنید که تنها کارشناسان تعمیر کولر گازی قادر به عیب یابی برد و تشخیص خرابی این قطعه هستند. بنابراین به هیچ عنوان خودتان برای عیب یابی، تعمیر و یا تعویض این قطعه اقدامی نکنید.

تعمیر و تعویض سنسور کولر گازی

سنسور یا ترمیستور، دما را تشخیص داده و تغییرات دمایی را به برد کولر گازی منتقل می کند. اگر این قطعه کار نکند، اطلاعات دمایی درستی به برد نمی رسد و به دنبال آن شاهد گرم نکردن کولر گازی هستیم. درواقع وقتی ترمسیتور کار نمی کند، کولر نمی تواند دمای محیط را تشخیص دهد و به این ترتیب حتی در زمستان هم باد سرد تولید می کند.

تعویض شیر برقی چهار طرفه

شیربرقی یا شیر چهارطرفه، قطعه ای است که امکان گرمایش در کولر گازی ها را فراهم می کند. این قطعه مسیر گاز را تعیین می کند تا به باد گرم یا سرد تبدیل شود. بنابراین از کار افتادن شیر برقی، می تواند موجب گرم نکردن کولر گازی شارپ و سایر برندها شود. معمولا شیر چهارطرفه قابل تعمیر نیست و حتما باید آن را تعویض کرد.

تعمیر کمپرسور کولر گازی

در صورتی که تعمیرکار تشخیص دهد گرم نکردن کولر گازی ناشی از خرابی کمپرسور است، این قطعه را تعمیر یا تعویض می کند تا مشکل حل شود. معمولا کمپرسور قابل تعمیر است؛ اما در برخی موارد شدت خرابی این قطعه به اندازه ای است که عملا راهی جز تعویض آن وجود ندارد. در این صورت کمپرسور جدید باید اورجینال بوده و با مشخصات کولر همخوانی کامل داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

3 × دو =