اشتراک گذاری

تعمیرات دستگاه فتوکپی شارپ AR-5516X

در بخش‌های آتی این مقاله برخی از شایع‌ ترین اشکالات مشاهده شده در دستگاه فتوکپی شارپ AR-5516X بررسی شده و شیوه رفع آنها آموزش داده می‌شود. کاربران دستگاه فتوکپی شارپ AR-5516X‌ می‌توانند با مطالعه مطالب پیش رو، شیوه رفع هر یک از این اشکالات را فرا گرفته و در مواقع لزوم از انها استفاده نمایند. در صورتی که اشکالات پیش آمده در این دستگاه، فنی و پیچیده بود توصیه می‌شود از کارشناسان تعمیرات دستگاه فتوکپی شارپ AR-5516X کمک بگیرید.

تعمیرات دستگاه فتوکپی شارپ AR-5516X

نمایش ارور و کدخطای F2 در دستگاه فتوکپی شارپ AR-5516X

یکی از ارورها و کدخطاهای رایجی که دستگاه فتوکپی شارپ AR-5516X نمایش می‌دهد، کدخطای F2 است. نمایش این کدخطا توسط دستگاه کپی شارپ می‌تواند به دلیل عدم جاگذاری صحیح کارتریج، سوختن چیپ‌ ست کارتریج و یا تمام شدن پودر کارتریج باشد. بنابراین برای رفع این کدخطا توصیه می‌شود هر یک از این موارد بررسی شده و با توجه به نوع اشکال پیش آمده جهت تعمیر اقدام گردد. برای مثال کارتریج دستگاه را خارج کرده و مجدداً آن را در جای خود قرار دهید. مطمئن شوید که کارتریج به درستی در جای خود قرار داده شده است. علاوه بر این کار می‌توانید کل تانک دولوپر را از دستگاه جدا کرده و مجدداً آن را جای دهید.

پس از این کار، کارتریج را جا دهید. با این کار احتمالا اشکال پیش آمده رفع گردد. در صورت تداوم نمایش کدخطای F2 چیپ‌ست را بررسی کنید. برای این کار کارتریج را در آورده، چیپ‌ست را باز کنید و یک چیپ ست سالم را به جای آن قرار دهید. به علاوه کارتریج را نیز بررسی کنید و در صورت اطمینان از تمام شدن پودر کارتریج، آنرا شارژ و یا تعویض کنید. در صورت عدم رفع این اشکال با کارشناسان تعمیرات دستگاه فتوکپی شارپ AR-5516X تماس بگیرید.

تعمیر هیتر دستگاه کپی شارپ خود را به ما بسپارید

خط سفید بر روی کاغذ پرینتر شارپ AR-5516X

یکی دیگر از اشکالات نسبتاً شایع مشاهده شده در دستگاه کپی شارپ AR-5516X، مشکل وجود خط سفید بر روی پرینت انجام شده توسط این دستگاه است. بنا به اظهار برخی از مشتریان، پرینتر این دستگاه در زمان پرینت، روی کاغذ خط سفید می اندازد. به طور کلی مشکل سفید پرینت گرفتن پرینتر دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد که در این بین وجود اشکال در کارتریج و هد دستگاه برخی از شایع‌ترین هاست. برای رفع این اشکال ابتدا بررسی کنید که جوهر در کارتریج وجود داشته باشد. در صورت وجود جوهر کافی در کارتریج، کارتریج را بر روی یک دستمال قرار داده و اجازه دهید تا مقداری از جوهر بر روی دستمال نشت کند.

پس از چند دقیقه کارتریج را از روی دستمال برداشته و با یک دستمال تمیز، بدون پرز و لطیف، هد کارتریج یا هد پرینتر را به آرامی پاک کنید. کارتریج را به آرامی تکان دهید. این کار سبب وارد شدن ضربه‌های آرام به جوهر موجود در ورودی هد کارتریج شده و به روان شدن آن کمک می‌کند. کارتریج را روی پرینتر نصب کرده و دستور تمیز کردن هد پرینتر را از طریق کنسول پرینتر و یا تنظیمات نرم افزار پرینتر اجرا کنید. در صورتی که با این اقدامات اشکال پرینتر شما رفع نشد با کارشناسان تعمیرات دستگاه فتوکپی شارپ AR-5516X ، تماس بگیرید.

گیر کردن کاغذ در دستگاه فتوکپی شارپ AR-5516X

یکی از  اشکالاتی که ممکن است کاربران دستگاه‌های کپی با آن مواجه شوند، مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی است. برای رفع این اشکال نیاز است قطعات درگیر با کاغذ، بررسی شده و در صورت مشاهده خرابی در آنها، جهت تعمیر اقدام گردد. تجربه نشان داده گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی به دلیل وجود اشکالاتی نظیر وجود غلتک خراب و فرسوده در دستگاه کپی، رولرهای چسبناک در دستگاه کپی، استفاده از کاغذ خراب و مرطوب، وجود رطوبت و گرد و خاک در تونر، رولر و یا غلتک دستگاه کپی، استفاده از کاغذهایی با وزن و جنس نامناسب و ناسازگار با دستگاه کپی، استفاده از کاغذهای بسیار سبک و در نهایت عدم تناسب تنظیمات دستگاه کپی با وضعیت قرار دادن کاغذ اتفاق می‌افتد.

بنابراین توصیه ما این است که تمامی این موارد را چک کرده و اقدامات مرتبط با آنها را انجام دهید. در غیراینصورت با مرکز تعمیرات شارپ تماس گرفته و درخواست حضور تعمیرکار دستگاه فتوکپی شارپ AR-5516X را ثبت نمایید.

روشن بودن دکمه خورشید بر روی پنل دستگاه کپی

روشن بودن دکمه خورشید بر روی پنل دستگاه کپی به معنای فرا رسیدن زمان تعویض درام است. روشن بودن تصویر خورشید مانند بر روی پنل دستگاه کپی بیانگر آن است که عمر درام دستگاه تمام یافته و می‌بایست جهت تعویض آن اقدام شود. البته این اعلان با توجه به تعداد کپی های که گرفته می شوند روشن می شود.

 اگر چه با وجود روشن بودن این اعلان دستگاه همچنان توانایی کار را دارد اما توصیه می‌شود با مشاهده آن دستگاه را به یکی از کارشناسان تعمیر فتوکپی شارپ نشان دهید تا از جدی نبودن مسئله مطمئن گردید. برای رفع این اشکال نیز می‌توانید با کارشناسان تعمیرات دستگاه فتوکپی شارپ AR-5516X ما تماس بگیرید. کارشناسان ما بلافاصله پس از تماس شما در محل حضور یافته و جهت رفع اشکالات پیش آمده اقدام می‌کنند.

اگه میخوای بدونی چرا دستگاه کپی صورتی چاپ می کند؟ سریع کلیک کن

سرویس در محل تعمیرات دستگاه فتوکپی شارپ AR-5516X

کاربران دستگاه کپی شارپ AR-5516X، در صورت مشاهده هر گونه اشکال و ناکارامدی در دستگاه خویش می‌توانند با کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی شارپ تماس گرفته و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور تعمیرکار دستگاه کپی شارپ AR-5516X را ثبت نمایند. بلافاصله پس از این تماس کارشناس تعمیرات دستگاه فتوکپی شارپ AR-5516X در محل حضور یافته و اقدامات لازم جهت رفع اشکالات پیش آمده را بر روی دستگاه پیاده می‌سازد. توصیه می‌شود در زمان تماس با نمایندگی شارپ، نوع اشکال پیش آمده در دستگاه با کارشناس مربوطه در میان گذاشته شده و نوع سرویس درخواستی مطرح گردد. شایان ذکر است کلیه خدمات ارائه شده توسط کارشناسان نمایندگی تعمیرات شارپ مشمول گارانتی و ضمانت است. (جز در مواردی معدود نظیر شارژ کارتریج).

نمایندگی دستگاه کپی شارپ

نمایندگی دستگاه کپی شارپ ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعمیر، بهسازی، تعویض قطعات، فروش و سرویس‌های دوره‌ای انواع دستگاه فتوکپی شارپ به متقاضیان است. بهره مندی کارشناسان نمایندگی تعمیر دستگاه فتوکپی Sharp از جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات تعمیر سبب گشته است تا سرویس‌های انجام شده به دست این کارشناسان این مرکز، بالاترین نتیجه و بازدهی را داشته باشند و کلیه عیوب و اختلالات ایجاد شده در دستگاه‌ها رفع گردند. در بخش فروش نیز نمایندگی دستگاه کپی شارپ، مجموعه‌ای از پرفروش‌ترین دستگاه‌های کپی شارپ را در اختیار داشته و آماده عرضه آنها به متقاضیان است. شایان ذکر است کلیه خدمات ارائه شده در این مرکز، چه در بخش فروش و چه در بخش تعمیر مشمول گارانتی و ضمانت است.